RaskoInikov
Veteran
Nu när SURR, mina universalregler, i princip är färdiga (fattas layout och lite ytterligare korrekturläsning) fick jag en fundering. Hur långt brukar ett regelsystem vara ? När jag tittar i regelböcker eller på independentrollspel ser jag att sidantalet vanligtvis uppgår till sisådär 50+ regler. Mina regler består just nu av 12 sidor råtext om 11 punkter - och de är i min mening tillräckligt utförliga och alltäckande för användning. Det som fattas i SURR som brukar ta upp några sidor är färdighetslistor.
Tycker ni att ett regelsystem kräver siådär 50talet sidor för att fungera som det ska, förutsatt att man skriver det så att någon annan än en själv kan använda det? Vad är det som tar upp all plats ?
När layouten är på plats kommer det förmodligen att uppgå till ca 20 sidor. Men det är fortfarande 30 sidor mindre än vad jag känner är normalt.
Tycker ni att ett regelsystem kräver siådär 50talet sidor för att fungera som det ska, förutsatt att man skriver det så att någon annan än en själv kan använda det? Vad är det som tar upp all plats ?
När layouten är på plats kommer det förmodligen att uppgå till ca 20 sidor. Men det är fortfarande 30 sidor mindre än vad jag känner är normalt.