Min förvirring inför spelledarbristen kommer från mina egna erfarenheter när jag växte upp, rollspel blev stort, vi var en massa ungar som spelade, minst hälften kunde tänka sig att spelleda, ytterligare några hade säkert gjort det om det varit krisläge, och flera gjorde det glatt trots att de knappt läst regelboken. Precis som nu handlade det om kraftig tillväxt, och en del som spelade utan att vara djupt engagerade, men det funkade.
Då handlade det förstås om rollspel som var ungefär 70 sidor tjocka, och ingen hade professionella spelledare på nätet att jämföra sig med och få komplex inför, men det senare utgör inget hinder inom andra hobbyverksamheter. Det är väl ingen som låter bli att spela fotboll för att de inte är lika bra som Messi första dagen?
Jag hade hoppats på något mer spännande för mitt 10000:e inlägg, men så kan det gå.
Då handlade det förstås om rollspel som var ungefär 70 sidor tjocka, och ingen hade professionella spelledare på nätet att jämföra sig med och få komplex inför, men det senare utgör inget hinder inom andra hobbyverksamheter. Det är väl ingen som låter bli att spela fotboll för att de inte är lika bra som Messi första dagen?
Jag hade hoppats på något mer spännande för mitt 10000:e inlägg, men så kan det gå.