Nekromanti Är det bara jag, eller skrivs det mindre på wrnu ?

Johan K

Gammal & dryg
Har fått en känsla på det senare at det blit lite mer lugnare på att-starta-nya-trådar-fronten här på wrnu. Är det bara jag som fått den känslan måntro ??
För ett tag sedan så tyckte jag att det bara sprutade ut trådar till höger & vänste på nästan alla forum, men nu känns det som det till & med är lungt på eon- & ot-forumet.. :gremsmile:

Elelr är jag helt fel ute med denna känsla ? :gremconfused:

Rickard

Urverk speldesign
Re: Är det bara jag, eller skrivs det mindre på wr

Jag tyckte att allting dog när OT-forumet kom.

/Han som hoppas att folk har skrämts iväg av vår elitiska och kritiserande stil

Rising

Vila i frid
Jag tycker det var en svacka för typ tre månader sedan, men den håller vi på att ta oss upp från nu; ty nu är vi på uppgång igen. Ja, just nu tycker jag absolut att det är rätt hög aktivitet på forumet. Det kan dock bero på att jag är superhjälteintresserad...

Ämen allt som allt; läget är bra.

Hjalle

Swashbuckler
När du nämner Eonforumet, kan man helt klart säga att det skrivs mindre där (startas färre trådar vet jag inte, men det är mindre engagemang och färre svar). En anledning kan bero på det långa produktionsuppehåll Neogames haft, ett uppehåll som snart kommer att brytas. :gremsmile:

-Hjalle, kusligt få OT-trådar dessutom.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jämfört med för 21 månader sedan: Ja ...

För exakt 21 månader sedan kollade jag lite statistik över forumets användare. Idag kollade jag motsvarande siffror.

Inloggade användare senaste dygnet
Då: 202 – nu: 165 (–18 %)

Inloggade användare senaste veckan
Då: 444 – nu: 322 (–28 %)

Inloggade användare senaste månaden
Då: 725 – nu: 534 (–26 %)

Användare som skrivit inlägg senaste veckan
Då: 208 – nu: 142 (–32 %)

Användare som skrivit inlägg senaste månaden
Då: 368 – nu: 273 (–26 %)

Så jämfört med 24 januari 2005 är aktiviteten på forumet idag ungefär 75 % av vad den var då.

G

Guest

Guest

Neotechforumet verkar också fått rejäl fart nu, förr kunde det dröja veckor mellan inläggen, nu har det faktiskt kommit flera trådar på väldigt kort tid.

/Zorbeltuss som nyss skrev i neotechforumet.

Bunny

Crazy like a fool
Re: Jämfört med för 21 månader sedan: Ja ...

"Så jämfört med 24 januari 2005 är aktiviteten på forumet idag ungefär 75 % av vad den var då."

Det skrevs ändå för mycket på den tiden, så det är lugnt för mig. :gremwink:

Det skulle vara kul att se hur det långa driftsuppehållet i somras påverkat aktiviteten även på lång sikt. Möjligtvis försvann en del halvt-om-halvt aktiva och passiva forumiter då, letade sig någon annan stans eller slutade att någorlunda regelbundet logga in och checka läget. Vi inläggsintensiva verkar inte ha slutat spotta ut oss gyttja i alla fall, men bredden av skribenter har minskat.

Troberg

Sinister eater

Vi inläggsintensiva verkar inte ha slutat spotta ut oss gyttja i alla fall, men bredden av skribenter har minskat.
Förresten, var har ni gjort av Oldtimer? Hans senaste inlägg är ju uppemot ett år gamla. Tråkigt om han försvinner. Även om vi inte tyckte lika i mycket så var han en bra debattör och en tillgång för forumet, speciellt med sitt unika historiska perspektiv och insiderinfo. Kan man inte lämna er ensamma ett tag utan att ni börjar slarva bort folk?

Organ

Out of time, out of mind

Förresten, var har ni gjort av Oldtimer? Hans senaste inlägg är ju uppemot ett år gamla. Tråkigt om han försvinner. Även om vi inte tyckte lika i mycket så var han en bra debattör och en tillgång för forumet, speciellt med sitt unika historiska perspektiv och insiderinfo.
Ja det är synd att han hållit så låg profil den senaste tiden. Jag har dock sett honom för inte alls länge sedan på sveroks forum så han verkar inte ha lagt ner helt.

Kan man inte lämna er ensamma ett tag utan att ni börjar slarva bort folk?
Det är egentligen för jäkligt! Vi kan inte hålla kvar de vi vill ha här medans de vi lyckas jaga iväg dyker upp igen efter ett tag som några jäkla studsbollar. :gremwink:

/Anders

Troberg

Sinister eater

Det är egentligen för jäkligt! Vi kan inte hålla kvar de vi vill ha här medans de vi lyckas jaga iväg dyker upp igen efter ett tag som några jäkla studsbollar.
Yep, ni kan inte göra någonting rätt. Face it, you're screwed.

MrG

Swashbuckler
Men jämfört med i somras är det hur aktivt som helst :gremlaugh:

Fast det är en sak som naturligt borde gå i vågor, det som känns som skulle behövas är lite mer folk som hinner och vill posta mycket och vara aktiva debatörer med nya infallsvinklar.

Johan K

Gammal & dryg
Kan ju hålla med dig om att det kan vara trevligt med lite folk, som har lite andra synvinkar än de "gammla" som finsn här.
Så man får ju verkligen hoppas att allq grisodlare & andra hoppar in i disskutionerna !!

PAX

Jordisk Äventyrare

De gamla.

De äldre.

The Old Ones.

The Antedeluvians.

The Elders.

Rådsmännen.

Bytokarna.

Den Gamle i Berget.

Oraklet.

Gurun.

Skräphögen ("har talat!")

Lindenius

Swashbuckler
<font size="1">Jag vet inte jag om vi skriver mindre text. Eller vad tycker ni. Själv skriver jag liten text till och från.</font size>

//erik. stor i orden, fötterna på borden