Nekromanti Är det bara jag eller... ?

Greymourn

Swordsman
Är det bara jag eller...?

Eller känns samtliga av dina inlägg som typiskt jag-jagar-staus-vägrar-vara-grisodlare...

Hellre låter jag två oskyldiga Gnuer dö än ett skyldigt Mufflon...

BaRcA

Veteran
Re: Är det bara jag eller...?

det e det jag sagt hela tiden! banna den jevlen ;)

BaRcA - Överlever någon ett äventyr så gör jag det

inte

Veteran
jag spelade som en lärd dvärg för ett tag sedan. han kunde filosofi, historia o.dl. och hans främsta intresse var att samla legender och sagor (typ robbin hood) från hela mundana. Han var grymt kul att spela med.
Så även om dvärgar har bra stats behöver dom inte vara övermäktiga på något sätt

Targon

Hero
Dvärgar är säkert bra. Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska använda dem. De enda dvärgar som hittills har dykt upp i mina äventyr och kampanjer är typiska dvärgarsmeder, som gör exceptionellt dugliga rustningar och vapen. Förbereder även introducerandet av en dvärg som är historieberättare, men känner väl samtidigt att det sticker ut lite för mycket. Vad det gäller dvärgar är jag nog jordens största velpotta. Jag vet inte hur jag ska göra. Men problemet ligger nog inte i själva rasen, utan i alla förprogammerade antaganden om hur en dvärg ska vara och inte vara. Kanske dags att bryta upp mot de gängse fantasykonventionerna. Tänk er exempelvis en armé av dvärgar med riddarrustning. Årets coolaste grej, säkert.

- Targon, skrivare