Nekromanti Är det bara jag

Niklas73

Skapare av Starchallenge
som hänger här och inte har lirat rollspel på 3 år. Och bortsett från den kvällen.. typ 13 år. "VAAA och hur fan kan killen då GÖRA ett spel?" Jo men det går faktiskt. Jag tycker det är kul att göra spel.

Då jag läser här om de som känner varann och lirar så mycket och träffas (Gud nostalgi... det var innan man blev tillräckligt gammal för att gå på krogen; då satte man av till Slottsbacken 2 i sporrstreck för att lira Mutant kl 12 på lördagen) så inser jag att jag inte lirat nåt alls.

Mina polare hinner inte/är ointresserade men jag har heller inte tid själv. Jo nångång; sporadiskt. De har iaf lovat att lira SC då det är tryckt. Kanske får jag igång nåt då. (De är dessutom gamla BRP:are :gremgrin: och skulle inte haja nåt av de nya sätten att lira - precis som jag för ett år sen). Hinner fö inte skriva nya låtar heller. Allt tar sån tid...

Jag vet inte... Behövde bara lätta mitt hjärta. Känner mig oerhört oproffsig bredvid de som spelar ofta. Inget mindervärdeskomplex eller jämförelsebehov. Men det är så det är.

Ehh... Ja... Kanske itne hör hemma nånstans på det här forumet så herrar moderatorer får väl göra som de känner. :gremlaugh:

Glad rollspelskväll på er; de som ska lira i afton. Rulla en tärning för mig med.

Foggmock

Myrmidon
Det där är ju lite som att lära sig cykla.

Och dessutom har vi ju Yassilus som om jag inte minns helt fel saknade spelgrupp ganska länge, och Netfeed har ALDRIG spelat rollspel men är ändå bland toppskribenterna. Så det är absolut inget som hindrar att man pysslar med rollspel även ifall man inte spelar.

Sodivra

Champion
Verkligen inte.

Ibland verkar det som de flesta på forumet inte får tillräckligt med action. För att ta ett ännu närmare exempel: Dimfrost, som får väldigt god kritik för sina kreationer har inte spelat på läääänge. Själv så har jag haft en lång torr period innan min nya spelgrupp kom igång i höstas/sensommaren.

Morgoth

Swashbuckler
Netfeed har ALDRIG spelat rollspel

Inte? Jag fick intrycket av att han helt enkelt inte ägde några egna rollspel, bara.

Mogz - för visst hade han väl spelat Chrono-Pia?

Foggmock

Myrmidon
Tja, det är ett intryck jag har fått från kanalen och här. Jag kan ha missat det, men jag är ganska säker på min sak. Du får väl fråga honom?

Warduke

Warrior
Jag tror det är vanligt med splittring av nåt slag när spelgruppen når lumparålder för runt där börjar folk med arbeten, högre utbildningar och liknande. Ska man ta sig över det hindret krävs tid, nyrekrytering, och/eller folk som inte drar iväg. Om spelgruppen har lite större spridning i åldern så är det nog lättare.

Jag lyckas dock med konsstycket att skapa och skriva och spela 1-2 ggr i veckan, dock tidsmässigt mycket mindre än i yngre dagar. Men vi har också gått från att vara 11 regelbundna spelnissar till 3 samt 2 sporadiska, och sen 6 år tillbaks är jag den ende som spelleder. Men en av de sporadiska är ett ny/återvärv och planen är att utöka gruppen vidare och oavsett hur mycket jobb jag har så ser jag till att ha tid för att umgås med mina kompisar iaf 10 timmar i veckan.

Jag är dock fortfarande inget proffs, utan en glad amatör (om man inte räknar lite chips och dricka som proffsbetalning).
Och skapandet verkar vara en sån där typisk sysselsättning som fyller upp tomrummet efter riktigt spel.

Game On!

Johan K

Gammal & dryg
Det finns säkert de som inte har spalt på länge som hänger här åxå. Hoppas att du hittar nån att spela med !!
För min del så har man nog haft tur med spelgrupperna, har haft samma personer i lite drygt 2½ år & den andra splgruppen i Gbg har jag haft i 13-15 tror jag..

Glad rollspelskväll på er; de som ska lira i afton. Rulla en tärning för mig med.
Självklart !!

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Och dessutom har vi ju Yassilus som om jag inte minns helt fel saknade spelgrupp ganska länge,"

Precis, och hade inte www.rollspel.nu funnits så hade jag aldrig försökt mig på att spela igen. Sidan har hållt intresset vid liv och nu försöker jag skapa och läsa mer än jag spelar. (Har ju 27 år av icke-rollspelande att ta igen. :gremwink: )

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Verkligen inte.

Dimfrost, som får väldigt god kritik för sina kreationer har inte spelat på läääänge.
Japp, jag spelade två gånger förra året. Innan dess hade jag inte spelat alls på 5-6 år ungefär. Riktigt mycket spelade jag bara 1993-1997, men sen tog Magic överhanden och så splittrades gruppen när vi gick ut gymnasiet. Utan forumet hade jag inte haft mycket kontakt med rollspel idag. Visst skulle det vara kul att spela lite oftare, men jag tror inte att jag har tid med en regelbunden spelgrupp. För mig är skrivandet det centrala.

/Dimfrost

Morgoth

Swashbuckler
Han svarade "NEEEJ!!!"... [ANT]

...tror du det betyder att han inte har spelat rollspel? Han är så förvirrande ibland; jag vet inte riktigt hur jag ska tolka honom.

Mogz - undrandes

Netfeed

Swashbuckler
suck

okej, jag har aldirg spelat rollspel(förutom på datorn då)
dock så har jag faktiskt rollspel, nästan allt från chronopia(saknas en eller två böcker), allt från senaste mutant, D&D3e PHB, samt den rosa Mutantboxen

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Woak

Tja, jag har spelat en massa DoD4 (med BRP, träfftabeller, godtyckliga färdigheter och hela köret) och DoD5 (Chronopia) runt 94-95, och lite diverse grejer sen dess, men särskilt mycket har det inte blivit på senare år :gremlaugh: Det mesta jag har att säga om nya spel har jag lärt mig på forumet eller genom att läsa mig till det, inte genom aktivt spelande.

/Dimfrost, som ändå är bra på att låta som om han visste vad han talar om :gremlaugh:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: Woak

/Dimfrost, som ändå är bra på att låta som om han visste vad han talar om

Indeed you are! :gremwink:

Netfeed

Swashbuckler
vilket jävla tjat ;) [ant]

det skall antagligen blimlite spelande på gothcon, danlor har tagit det som sitn livs uppgift :gremlaugh: