Nekromanti Är det en bra sak (Starchallenge)...?

Niklas73

Skapare av Starchallenge
...om man läser sin omvärld och svär högt över vilken j***a f****a Kjesaren i Terros är som begår fruktansvärda brott mot oskyldiga civila, barn och kvinnor. Är det en bra sak om man nästan förälskar sig i prinsessan i Utkant som står upp för sin sak och offrar sin älskade provins som ledarinnan i ett storskaligt krig. Är det bra om det här gör att man får ont i magen? Är det bra om man själv vill bli en grym maffiaboss i spelprovinserna? jag tror det... Jag hoppas ni tror det... Inte långt kvar alls på korrläsningen. Snart ska jag släppa en preview. Tack alla som hejjat på mig.

/Niklas

Sodivra

Champion
The groovier the merrier.

Jag tycker som så att ju intensivare, desto bättre.. Typ.
Visst kan det bli mer lättillgängligt annars, men om du lyckas få till något mer intensivt så har du lyckats med något högre, ursäktaminelitism.

Eller som när filosofiläraren ritade upp ett berg som streckgubbar besteg, för att vi skulle diskutera samarbete och idelogi.. Jag tycker att det finns ett litet egenvärde i att åtminstone en gubbe kommer upp till den där höjden och ser en vy som aldrig skulle bli sedd annars - av någon. Precis som det finns ett egenvärde i att alla streckgubbarna har det rättvist.

Vad jag menar är alltså att ifall ditt spel gräver lite djupare men kanske samtidigt blir lite svårare så har det ändå blivit lite egnare - Då har du tillfört lite mer till vår gemensamma berättelsekultur.

Typ. :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Låter bra, bortsett från det där med magen. Ta några Losec (eller om det är Lobac, har svårt att skilja dem. Ta några av varje för säkerhets skull...), de hjälper.

Ska bli spännande att se!

Muggas

Hero
Snart ska jag släppa en preview

Hur ska den se ut? Ska du lägga ut den här på rollspel.nu? Vad jag förstått kommer du att trycka upp ett antal ex av Starchallenge. Hur många, och hur får man tillgång till ett senare om man är intresserad? Dina tryckkostnader för detta mastodontprojekt bli ju stora, räknar du med att få tillbaks större delen av dina utlägg? För övrigt så hejar jag på dig fortfarande... Heja! :gremgrin:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Thanx man,

Ja jag vet inte vad jag får ner priset till. Jag räknar inte med att gå plus, förhoppningsvis +/- 0. Om rollspel.nu tillåter lägger jag gärna upp en site här, annars bygger jag en egen. den kommer inte bli flachig för jag är inte så grym på design och vill mest lägga ut text och senare bidrag från andra spelare, Men på siten kommer en preview på det som är med i boken.

Den blir inte 1600 sidor, den blir kortare då den sätts. 1600 sidor skulle kosta 7000 för 10 ex. Då preview siten är klar och jag vet att det trycks kommer jag ta upp beställningar - man får självklart reservera ex redan nu om man vill.
tack för att ni hejar på. Jag är nu klar med världen och har de sista 75 sidorna Kampanjregler kvar som jag ska börja plöja strax. Sen är det lite stavkoll, replace grejer etc som tar några dagar men jag ör mycket nära målet.

Stjärnkartorna kommer jag lägga å nätet. problemet är att de är A3. Man kan ju göra dem till A4 i ett bild behandlingsprogram men det slgo mig att de kanske blir mycket sämre då. Kanske får man ta en diskett och skriva ut dem på ABA kkopia eller liknande om man inte har tillgång till en A3 skrivare men det kostar inte mycket, ett par spänn kanske och det är ca 5 stycken. Jag är ledsen för detta men jag kan inte distrubera stjränkartorna också. Jag är inte neogames :gremwink:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
hemsidan gör kjag själv. Får jag lägga upp den här så gör jag det, annars fixar jag en egen site. Den kommer itne bli flashig utan mer informativ. Om någon känner för det får de mer än gärna designa siten. Jag kommer lägga upp alla eventuella bidrag från andra där också.

Det kostar ca 7000 att trycka 10 ex med den kontakt jag snackat med. Jag räknar inte med att gå pplus och är glad om jag går +-0.

Stjärnkartorna kommer dessvärre läggas på nätet. problemet är att de är i A3 format så hgar man itne tillgång till en a3 skrivare får man ta ner dem opå diskkett och trycka ut dem på typ aba kopia. MDet kostar bara ett par spänn. man kan trycka ut dem i A4 format om man har ett bildprogram men jag är rädd att kvaliten blir sämre. Det kom jag oå försent.Det är lite sorgligt.

tack för att du hejar på mig. 75 sidor kvar och världen färdigläst. helt otroligt...

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Tack Anders,

Tjejen har Losec... men det är skönt att känna känslan. Hoppas den hamnar hos er med. Wonderlands är en helt sjuk provins jag lkäste efter inlägget igår... hade glömt en hel del från den. Där händer verkligen allt.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: The groovier the merrier.

Det kommer nog inte bli så mycket svårare än EDD. Jag förklarar bara så himla mycket med exempel etc. Däremot får ni en värld på nästan 470 sidor A4 som jag vill ge er... Man ska kunna spela sig blodig i det här spelet är tanken... Hoppas det funkar.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Kjesaren i Terros är som begår fruktansvärda brott mot oskyldiga civila, barn och kvinnor.
Om man är kejsare över ett ställe som heter Terros borde det väl nästan vara tjänstefel om man inte förtryckte lokalbefolkningen ordentligt! :gremwink:

Heja! Jag ser fram emot att äntligen få se lite av det omtalade jättespelet.

/tobias

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Hur mycket faller priset om du gör 20 eller 40 ex?

Själv skulle jag mycket väl kunna tänka mig att beställa och sedan vänta (medan fler beställningar trillar in) ett tag innan de faktiskt tillverkas, om det skulle medföra ett lägre pris.
--
Woho, post 404 - finns inte.

Krille

Super Moderator
"Hur mycket faller priset om du gör 20 eller 40 ex?"

Mtp att det rör sig om digitaltryck, ytterst lite. Du ska upp i 500 ex och offset för att skillnaden ska märkas.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Tack... Det ska komma snart... Men Terros är en hemsk provins jag nästan mår dåligt av att läsa själv. Hatar dem...

Johan K

Gammal & dryg
Hej heja !!

Oj !!
Det här låter ju lovade !!
Ska bli riktigt skoj att få en liten teaser på det hela !