Nekromanti Är det här spelet bra?

Sarem Magikern

Veteran
Jag undrar om jag kanske skulle köpa det här spelet men vet inte om det är kul eller inte(jag har aldrig spelat det).
Men det jag skulle vela veta är om det är krångligt, har bra handling, balla vapen osv.
Tack i förväg en annan STARWARS och EONspelare.

Macce :)

Flyby

Veteran
Neotech 2 är väldigt bra. Så gott som alla tärningslag sköts av T6:or. Enkla regler, som lätt kan byggas ut med frivilliga regler. Reglerna är i princip kloner av Eons regler, så du vet nog vad jag pratar om.
Världen är dåligt beskriven, men i övrigt bra. Jag skulle inte börja spela före modulerna kommer ut dock. Jag själv funderar på att lägga N2 på hyllan tills det kommer lite moduler.

// Flyby

Jools

Veteran
"Jag själv funderar på att lägga N2 på hyllan tills det kommer lite moduler."

Då kommer det ta ett tag innan du lirar n2 igen! =)

So this is it is it? This is the land fit for heroes.

pellejones

Grisodlare
N2 är helt underbart! Se filmer som AKIRA och Ghost In the Shell om du vill ha lite ideér till världen. Den är nämligen inte speciellt bra beskriven. Men om du har massor med pengar och vill veta mera om Neotechs värld så köp Neotech 1 för där står det bra saker. Jag har båda.

/Pelle

Utopi

Warrior
klart det är, det är en neogames produkt, och dom brukar hålla väldigt hög klass. Om man är en Eon spelare kommer man sakna den där enormt välbeskrivna världen. Men det ger ju chansen för lite fantasier- egna slutsatser och ide´er.

Let me rule, snällis schyllo burro?

Man kan säga att det finns nybörjare i rollspel. Men är inte hela livet ett
(r)wollspel.