"Sen kan man ju förstås lösa det problemet på olika sätt, t.ex. genom att ta ihjäl de som känner personen vars kropp man tagit eller genom att sticka till andra sidan jorden och hoppas att man inte råkar ut för några egendomliga sammanträffanden."
Eller helt enkelt genom att alienera dem som kände personen; så länge man uppträder någorlunda mänskligt kan detta förklaras på fullständigt mundana sätt: "Vad gjorde vi för fel?! Vår Kalle har blivit asocial och hänger bara med de där konstiga musikerna och svarar inte på telefonsamtal längre... men han är ju myndig nu..." "Efter tretton års äktenskap förklarar han att han bara tog mig för pengarnas skull och haft en älskarinna i Birmingham alla dessa år..." "Jo, Collins verkar ju ha blivit knäpp - han skall finna Gud i skogen eller något sådant, så han sålde sina aktiemajoriteter, donerade en del av pengarna till Greenpeace och försvann med resten till nån liten håla på östkusten." Allt accepterat av det moderna samhället. Kräver drastiska men inte olagliga eller skräckinjagande åtgärder.
Vissa neph är mycket intresserade av materiella fördelar och sociala positioner (Emperor och Empress Arcanum, t.ex.) och andra har en filosofi som gör att de vill vara vänliga mot människor eller behöver stabila sociala förhållanden för att må bra. Då lönar det sig att skaka båten så lite som möjligt.
Sedan har du rätt i att hantera problemen med ens simulacrums tidigare liv är ganska kul, men om man finner det påfrestande i längden är det bara att skaka av sig det - kan vara traumatiskt för en människa, men nephs är inte människor - och i fortsättningen spela andra äventyr utan sådana bördor.
Nightowl, som gillar Nephilim - fast regelsystemet är ett härk, och magin trist utan Liber Ka (typiskt dåligt tecken när delar av systemet inte är roliga utan supplement...)
We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!