... vilket är varför Gemini föll, medan Noir, M:UA och H&T (och En garde!, kanske? Vet inte hur det går för dem) överlever, eller? Än Saga, då? Undantaget som bekräftar regeln? Eller håller Eon på att dö ut?
Jag gissar att Gemini havererade pga att spelet i grund var för smalt och att tillbehören till spelet inte direkt kändes som de hörde till spelet. Fast jag vet inte.
Eon går som tåget, enligt uppgift. Och kan man lära av historien så bör Eon v4 anlända nästa år (respektive version har givits ut 1996, 2000 och 2004).
Jag ser inte Saga som konkurrent till varesig Eon eller DDT. Dels är formatet ett psykolgiskt särdrag - att det fysiskt ser annorlunda ut är en viktig del. Sedan är det en annan känsla när man bläddrar i boken - mycket kommer från Tomas säregna teckningsstil, som bryter mycket mot det tunga i DDT och de många MiG-bilderna i Eon 3.
Det som hade varit intressant är att se vad som skulle ha skett i ett experiment med snarlika produktioner mellan Västmark och Saga, då det är de två spelen jag upplever när jag läser dem ligger stämningsmässigt närmast varandra.