Nekromanti Är det någon som halkat på ett bananskal?

magoo

Hero
Fler projektiler i huvudet

Snygg mås-undanmanöver!

Min komps fick en mosad banan, avfyrad med brännbollsträ, i ansiktet när han låg och solade intill universitetsdammen i Umeå mitt i en folksamling. Han var övertygad om att hans fiende hade smetat in en voodoo-docka med bananpure´...

En blomkruka i huvudet - det har väl aldrig någon fått? Eller en planka i huvudet, när den som bär plankan ser sig om?

Krille

Super Moderator
Nära besläktat

Jag har lyckats trampa på en kratta på det där klassiska sättet. Den träffade inte näsan, men väl handleden.

Troberg

Sinister eater
Re: Nära besläktat

Jag har lyckats trampa på en kratta på det där klassiska sättet. Den träffade inte näsan, men väl handleden.
Samma här, mitt i pannan. Det dummaste var att jag stod och tittade på krattan och tänkte att "det där kan inte funka på riktigt...". Så jag provade. Tro mig, det funkar alldeles utmärkt. Fast jag var beredd så kom den så fort att jag nästan knockade mig själv.

hraufnir

Swordsman
Jag har blivit hotad med brödkavel, för att inte nämna andra läckra saker. Jag har en flickvän som stuckit ut huvudet genom dörren oklädd, insett att det var folk där som inte skulle se mer och dragit tillbaka huvudet för att stänga dörren... men stängt dörren för snabbt... i bakhuvudet på sig själv... samma som att öppna skåpdörrar i pannan på skolan liksom. =)

J_L_Seagull

Veteran
Re: Fler projektiler i huvudet

Räknas att cykla in i cementkossor in i denna tragikomiska kategori? Detta har jag lyckats med vilket resulterade in en allvarlig hjärnskakning samt blödande näsa.

Feuflux

omjonasson.se

Jag har trampat på nån liten trädgårdshacka som fungerar en kratt-principen. Fast den är inte så lång, så den når inte ansiktet utan nöjer sig med att smälla till ditt ena knä.

Sen gjorde jag en vacker vurpa i duschen efter en tennisträning i min ungdom. Fast blött golv är ju en bit ifrån bananskal...

I min ännu yngre ungdom hade jag, syrran och tre kusiner varit på simhallen i tingsryd. När vi kommit ut stod vi och snackade och väntade på att bli hämtade och då lyckas två av oss bli träffade i håret av fågelskit. Givetvis de båda tjejerna med långt hår. Fåglarna styrs av patriarkatet.

Wilmer

Hero
Som uppföljare till lyktstolpen...

Har någon slickat på ett lyktstolpe när det var minusgrader ute?

Gjorde det en vinter för länge sedan, tungan var liksom "klibbig" att dra loss. No harm done trodde jag tills jag kom hem och mor frågade vad jag hade i munnen. "Vah?" sade jag och en halv deciliter blod rann ner över tröjan.

Rising

Vila i frid
Kom på en till:

Den har inte med slapstick att göra, men väl med lågkultur:

Hur många ser ut som en kopia av deras förälder?
När Michael J Fox reser tillbaka i tiden så ser hans pappa ut som han själv, och samma sak är jättevanligt i serier och vissa teveprogram.

Alla säger jämt om bäbisar och småbarn att de har "pappas ögon" eller något liknande, men jag tycker småglin är som streckgubbar; de är vagt människoliknande - och liknar alltså alla människor lika mycket.

Själv ser jag inte ut ett piss som min farsa. Brevbäraren däremot...

Nämen ärligt. Ser någon verkligen ut som sin förälder av samma kön?

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Kom på en till:

Ja. Vid en första anblick förefaller jag och min far inte vara ett dugg lika - tills man tar fram hans studentfoto och inser att det är jag på bilden men med en annan hårfärg. Däremot brukar folk tro att jag och brorsan inte är släkt. Vi har t.o.m. misstagits för ett homosexuellt par. (Om två killar är på krogen tillsammans måste de ju vara bögar, eller hur?)

För övrigt tycker jag inte att Tillbaka till framtiden-filmerna är en bra grund för att studera hur släktskap porträtteras i film. Minst lika vanligt tycker jag att det är att de som ska föreställa syskon eller föräldrar och barn inte alls är lika varandra (och det är nu inte så konstigt med tanke på att skådespelarna vanligtvis inte är släkt). Desto mer imponerad blir jag när rollbesättarna faktiskt har hittat två skådespelare som har likadana ansiktsdrag på det vis som närbesläktade ofta har, till exempel likadana näsor, höga kindben eller leenden. (Ett ofta använt svenskt exempel på tydliga släktdrag är den s.k. "pfalziska underläppen" kungarna Karl X Gustaf, hans son Karl XI och dennes son Karl XII.)

Dewil

Storuggla

Champion

"Nämen ärligt. Ser någon verkligen ut som sin förälder av samma kön?"

Hade det inte varit värre om man såg ut som sin förälder av motsatt kön? :gremsmile:

För övrigt har folk sagt att jag är min far upp i dagen. Jag trodde det inte förän min mor visade min farsas gamla militärlegitimation från lumpen. Likheten var skrämmande. Edit: Likheten i fejset alltså. Min pappa har en rejäl kagge, och ni som mött mig kan ju vittna om min... imponerande fysik.

Halvkul fotnot: Dr Grävling är på pricken lik Magnus Seters för tio år sedan (kolla Magnus gamla id-kort och jämför med hur Hr. Grävling ser ut. Spooky. Man undrar ju lite om Magnus har alibi för natten han avlades fram...

Storuggla, kickstart sausage

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Jag, min far och min bror är väldigt lika varandra i fråga om kroppsbyggnad -- möjligen att jag är något mer robust än de andra två. Ansiktsmässigt är de två andra däremot mycket mer lika varandra än jag är:

(jag - far - bror)

Johan K

Gammal & dryg

Naee, faktiskt iten..
Dock så har jag & papoa lika sjuk humor.. :gremgrin:

Sodivra

Champion
Jag är min farsas onda tvilling

Med andra ord, vi är riktigt lika varandra, men jag har ärvt en murrig skäggväxt från mammas sida. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Kom just på en variant jag förträngt...

Ett minne jag förträngt som är väldigt lika krattan var en sån där hacka med tre eller fyra piggar och lite kortare skaft än en kratta. Jag trampade på den, och skaftet var inte långt nog för att träffa mig i pannan, däremot var det precis lagomt för att med kraft och kräm träffa precis i skrevet. Det var den dagen jag insåg att det inte finns en gud...

Ni kan nog förstå varför jag förträngt det...

Johan K

Gammal & dryg

Har aldrig lyckats med denna bedrift..
Dock så har min far lycakts med det, skrattade så jag grät när jag såg det ! :gremgrin:

/ Johan K, som dock gått in i lycktstolpar & dörrar helt oanmält.

magoo

Hero

Hur många ser ut som en kopia av deras förälder?
Jag är jättelik både min mamma och min 17 år äldre storasyster. Vi har mycket annat gemensamt också, till exempel liknande handstil (och sätt att skriva anteckningar och klottra) och att vi alla gillar skarpt röda kläder.

Det känns rätt udda att veta hur man kommer att se ut när man är 50 resp 70, men det är inte illa. Mamma är ganska piffig om man jämför med de andra åldringarna, det jag får se upp med är övervikt.

Foggmock

Myrmidon
Nej...

...men jag har lurat asmånga till att testa genom att få dem att tvivla på att det egentligen funkar. :gremgrin:

G

Guest

Guest
Nope, men jag har halkat på en citronskiva på ett uteställe medans jag höll på att klättra in i DJ båset för att kräva att få höra på SPOCK... Tur att detta va sådär 6 år sen...