Men, men...
Du vet Vardagen är du ju faktiskt inne på när du berättar om adobe (hm... vissa företag har visst hittat namnen på udda ställen, ursäkta off topic) eftersom dessa tegelhus färgar det du ser. Tänk så här, det är många som föreställer sig medeltida kläder som grå, svarta eller vita - eftersom man inte kunde färga eller hur dem nu föreställer sig det. Komplett djävla galet, det färgades hejvildt redan på bronsåldern här hemma i Svedala. Därför kan man ju faktiskt föreställa sig rätt färgglada dräkter. Vissa dyrare färger (typ vissa röda saker som man måste skaffa ett par hundra (eller var det tusen - har inte anteckningarna med mig) för att få ihop tillräckligt med färg för att färga ett kilo tyg är endast förbehållet vissa samhällställningar. (kung, biskop eller dylikt) Alltså kan man faktiskt bygga ett helt äventyr kring något så fånigt trivialt som ett färgrecept.
Just på samma sätt som det faktiskt är intressant hur husen byggs av vissa folkslag. Jag menar bor man som mongoler i tält eller i uthuggda grottor och så vidare. Hur ser en stad ut, hur ser ett värdshus ut, Hur ser ett huselände ut? Allt detta avgör lite kallt vad dina rollpersoner kan göra juh!
Hm, kanske skall luska vidare lite kring Harnmaster, dem verkar ha lite matrial som man kan bygga kring. För jag känner också att bara för att det såg si eller så ut på medeltiden i London eller i 1800-talets japan så måste jag inte bygga alla tankar kring detta. Jag kan sno ideer överallt ifrån - och på så sätt bygga min värld. Men för att kunna göra det så att spelarna hänger med måste dem ha lite stolpar att bygga på.
Nåväl, vad är en bal på slottet...
Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast