Nekromanti Är det nån här som spelar stjärnfödd?

L337

Warrior
Har börjat läsa stjärnfödd och tycker det är riktigt bra gjort. Jag tycker det är rätt konstigt att det har fått så liten spridning.

Krille

Super Moderator
  • Skaparna av Stjärnfödd har inte direkt ansträngt sig för att sprida sitt spel.
  • Spelet har bara varit ute ett par år. För att ett gratisspel ska få någorlunda spridning så krävs det att det finns ute i åratal, och det krävs massa marknadsföring under tiden.
  • Gratisspel har alltid en nackdel, eftersom de inte syns i butiker eller speltidningar.

Rising

Vila i frid
"Det är synd tycker jag."

Äh, tänk istället vilket jättebra jobb du har gjort som rekommenderat det åt oss. Nu så vill ju åtminstone jag (och säkert många andra också) veta mer om Stjärnfödd. Ska kolla upp det så fort jag får lite tid över, om du fortsätter rekomendera det ett par fler gånger så kanske du får massor med hängivna Stjärnfödd-lirare att snacka med till slut.

Jag tackar iaf för tipset. Alltid kul när ngn rekommenderar gratisrollspel. Då känns det verkligen som om hobbyn lever och mår bra.

/Rising

Morgoth

Swashbuckler
Jag kollade på det, iallafall...

...för ett tag sedan, och stendiggade den där serien i början. Hela idén med de där varelserna gillade jag också, så jag kanske borde ha skrivit ut det egentligen.

Mogge gillar biomekaniska gudinnor (se avatar).

entomophobiac

Low Prep High Play
För att vara ett gratisrollspel så känns det väldigt komplett. Men samtidigt aningen obalanserat, och jag måste ju erkänna att jag aldrig läst regelverket. Men ibland bläddrar jag igenom filerna för att få lite inspiration. Bilderna och helhetsintrycket diggar jag.

Men om jag spelar det? Svaret är nej.

Skuggvarg

Hero
Ja, visst är det ett riktigt bra spel!
Jag skulle gärna spela det men har väl inte riktigt tid och ork att göra det. Finns så många andra spel också...
Men visst är man sugen... :gremtongue:

/Skuggvarg - som är stolt över att han korrläst Stjärnfödd

Skuggvarg

Hero
Fast saken är ju faktiskt den att de arbetade på Stjärnfödd med tanken att det skulle bli ett kommersiellt rollspel men det föll just på att de hade gjort så mycket missar att spelet var otryckbart.
När de förstod att de var tvungen att satsa ännu mer på spelet, gav de helt enkelt upp projektet.

/Skuggvarg - tycker det är synd att Stjärnfödd förvandlades från hoppfullt kommersiellt rollspel till att bara vara ett simpelt gratisrollspel

Skuggvarg

Hero
Skuggvarg rekommenderar

*rekommenderar Stjärnfödd tusen gånger om så att Rising och alla andra bara MÅSTE börja spela det*

Eller hur, vad?

/Skuggvarg

Ydram

Warrior
Jag spelar det... Eller iaaf två gånger, det har kört ihop sid de andra gångerna vi skulle spela...