Men det kan ju också ses som att det genererar mer inkomst för att det leder till fler sålda regelböcker, inte för att man tjänar på de individuella modulerna i sig.
Ja, det är väl mycket det här som den traditionella konsensusen handlar om. Frågan är om det fortfarande är relevant i dag.
Men man kan göra en massa delvis orelaterade observationer utifrån vad folk har belyst här.
- Just Mothership är känt för sina svinbra äventyr. Själv tycker jag att de är avsevärt mycket bättre än grundreglerna.
- OSR-system är ofta utbytbara och därför kan det vara lättare att tjäna pengar på äventyr.
- Fria Ligan släpper nästan fler spel än äventyr; därmed bör det förfarandet åtminstone vara rimligt lönsamt på den nivån.
- Men som helhet behöver man som hobbyskapare kanske inte dra för stora växlar av något av det här. Det är bra med lite äventyr för att supporta ett spel, förstås, men det är inte uppenbart att det är där man kan dra in alla eventuella pengar. Inte heller är det helt oviktigt med äventyr och inget som säljer alls.
Det vill säga, inlägget jag länkade till i trådstarten är nog inte helt universellt giltigt.