...utan kodkunskaper?
- Sidan är en portal. Reggning och inloggning med användarnamn och lösenord. Möjlighet att betygsätta, kommentera och skriva på klotterplank för alla. Möjlighet att lägga upp en egen profil går endast med medlemskap.
- Möjlighet för admin att stänga av användare.
- Sökfunktion som ger svar på vad som helst som ligger på sidan. Enkel alltså.
- Antal medlemmar, senast reggad emedlemmar.
- Profilsida för användare
- Man kan lägga upp en profil på sig själv: bild o text.
- Lägga upp en länk till sin hemsida. Hemsidan måste sättas en kategori på typ Nöje, Spel etc.
- Man kan berätta för portalbesökarna då man uppdaterat information på sin på sin hemsida med en ”Jag har uppdaterat knapp”. Då hamnar man på Senast uppdaterade listan på index nedan
- ).
- Användarsida – Hos en användare kan man se
- En presentationstext och bild
- En länk till dennes hemsida hon vill länka till
- Kommentarer som skrivits av andra användare om användaren
- Betyg på användaren – tex fem stjärnor. Man kan betygsätta där om man vill.
- Index, På index syns det
- Kategorier med ämnen. Kategorierna är fördefinierade. Vad som ligger under varje kategori (ny sida) bestäms av användaren som lägger upp texter kopplade till kategori under ”Min profil”.
- Lista: Nya medlemmar som lagt till en profil med datum tid
- Lista: Medlemmar som uppdaterat något på sin hemsida och valt att berätta det med ”Jag har uppdaterat” knappen (ink med datum tid). Det hamnar då överst i listan.
- Lista: Betyg på de olika profilerna typ 5 stjärnor, högst betyg högst
- Lista: De mest kommenterade profilerna med datum tid
- Lista: De senast kommenterade profilerna med datum tid
- Alla listor visar typ topp 5 med länk till 100 till eller så.
- Antal medlemmar, senaste medlemmar
- Editerbar Infotextruta i backweb
- Kategorisida
- Alla som lagt text med länk till sin hemsida under rätt tillhörande kategori som bestäms i valet under Min profil hamnar här under rätt kategori i en lista. Senast inlagda inlägg hamnar högst.
- Klotterplank
- Här kan vem som helst skriva vad som helst.