Nej, det låter ju skitjobbigt.Det är dock ytterligt sällan jag läser ett spel från sista till första sidan.
//EvilSpook
Nej, det låter ju skitjobbigt.Det är dock ytterligt sällan jag läser ett spel från sista till första sidan.
Bra, jag var rädd fler hade upptäckt det hemliga tricket.Nej, det låter ju skitjobbigt.
//EvilSpook
Ja, ibland önskar man att det fanns ett forum om rollspel där man kunde läsa andras erfarenheter och diskutera!Hur gör ni?!
Det farliga med sådana här forum är ju att man hör talas om fler regelsystem att vilja testa!Jag är den i våran grupp som läser (nya) spel, och oftast blir SL.
Ja, ibland önskar man att det fanns ett forum om rollspel där man kunde läsa andras erfarenheter och diskutera!
Nä fast ja, wrnu tycker jag hjälper jättemycket för att förstå olika system även om man inte har kört dem själv.
Annars tror jag att bästa vägen till framgång med att köra system man inte har testat förr är att blanda fullständig ignorans till okunskap med ett alldeles för stort självförtroende till att det ska gå bra. Det fungerar oförskämt ofta!
Min hemlighet är att väll att jag inte bryr mig så mycket om vi gör en massa fel med reglerna och brukar höfta fram regler under spelets gång när jag känner mig osäker.Ni som lyckas bli inspirerade och förstå er på ett spel tillräckligt väl för att spelleda det, utan att ha spelat det förut - vad är er hemlighet?
Jag har inte lyckats lära mig något nytt regelsystem på över ett decennium . Trotts att bokhyllor och lådor på vinden är fulla av spel och känns lite sorgset att de aldrig egentligen kommer spelas.Jag tycker det är svårt att sätta mig in i ett helt nytt rollspel från skrift och tillämpa det till spel. Eller åtminstone, ett nytt system. Allting mer komplicerat än Lasers & Feelings och där jag inte spelat något besläktat innan känns som en enorm ansträngning......
.......Jag kan inte vara ensam om att tycka det är svårt att spelleda något jag aldrig spelat förut. På något sätt kommer det ju ändå ut nya spel och nya system ut på marknaden och ut till olika spelgrupper.
Jag förstår inte varför man skulle vilja spela andra spel om gruppen spelar MERP. <3Jag var den enda i gruppen som var intresserad av vad som hände i rollspelsbranschen. De andra hade kunnat spela DoD91 och MERP livet ut och varit fullständigt nöjda med det.
I online-gruppen är vi 5 pers och 4 av oss har varit SL någon gång. Vi har prövat nya spel lite av och till.Ni som lyckas bli inspirerade och förstå er på ett spel tillräckligt väl för att spelleda det, utan att ha spelat det förut - vad är er hemlighet?
Ett hack på Everyone is John men där alla är Jeff Bezos?Everyone is Jeff
Det kan vara så att jag mindes fel namn...Ett hack på Everyone is John men där alla är Jeff Bezos?
Det beror lite på.Ni som lyckas bli inspirerade och förstå er på ett spel tillräckligt väl för att spelleda det, utan att ha spelat det förut - vad är er hemlighet?