Har ni? Jag vet inte vad tistelriddare är?Vi har ju haft massor av superintressanta trådar, inte minst alla fantastiska trådar om Tistelriddare (heter de va?).
Är det nåt oseriöst barnspel du pratar om? Indieflum?
//EvilSpook
Har ni? Jag vet inte vad tistelriddare är?Vi har ju haft massor av superintressanta trådar, inte minst alla fantastiska trådar om Tistelriddare (heter de va?).
Ligger nog en del i det.Fast det är väl snarare så att när det inte finns de här "snackisarna", så är det ju mer att det inte händer någonting? Alternativet till DoD-trådar är inte "kvalitetstrådar" utan halvdött forum. Av min erfarenhet ialf.
Jag kan känna att det blir lite för mycket. Det är DoD här på forumet. DoD på Facebook. DoD i nästan alla rollspelspoddar jag lyssnar på. Till och med DoD i vanlig media. Men att jag känner så beror nog mest på att jag inte är så peppad på spelet. Det ser jättefint ut och kommer säkert att göra sin grej bra, men jag är inte direkt intresserad av den grejen. Kanske blir jag mer intresserad längre fram, när boxen är ute och det börjar komma recensioner och spelrapporter som säger något konkret om äventyren. Just äventyren känns nämligen väldigt viktiga för mig. Samtidigt tycker jag inte att all uppståndelse kring DoD är särskilt störande. Det är inte svårt att fokusera på annat och tids nog blir läget normalt igen, med ändlösa diskussioner om definitioner här på forumet och matlagningstips i Nordnordost.Har ni några likartade känslor?
Jag går som bäst runt och funderar på om NNO skall försöka hänga med i DoD-sfären ett tag, recensera produkter, prata alternativa regler och så.DoD i nästan alla rollspelspoddar jag lyssnar på. ... och matlagningstips i Nordnordost.
Vilket Drakar och Demoner är det du menar den nya utgåvan inte känns som?Men ändå ja då jag själv tappat intresset lite grann då jag inte tycker det känns som Drakar och Demoner utan mer som ett generiskt nybörjarspel riktad mot en yngre målgrupp.
Det där låter som alla DoD fram till Chronopia, med undantag för Expert som väl riktade sig till lite äldre spelare.... ett generiskt nybörjarspel riktad mot en yngre målgrupp.
Flumseriöst obarnspel som jag har fattat det.Har ni? Jag vet inte vad tistelriddare är?
Är det nåt oseriöst barnspel du pratar om? Indieflum?
//EvilSpook
Ingen av dem.Vilket Drakar och Demoner är det du menar den nya utgåvan inte känns som?