Nekromanti Är gamla Western snabbare..?

Storuggla

Champion
Vad ända in i... Är det någon som gör något åt detta eller måste undertecknad regga sig his sverok för att ta dem i örat? >:/

Storuggla, morr!

Red Dust

Veteran
Rätta takter herr Storuggla!!

Ibland måste man kväsa dylika tendenser till missinformation. Jag har tyvärr inte själv varken tid eller möjlighet att hänga runt på andra forum, men Ni har mitt fulla förtroende att ställa saker och ting i dess rätta sammanhang. Såg även att någon hade skrivit att "världen inte är så jättehäftig", och det är vederbörandes sätt att se på saken. Min åsikt är dock att den är väldigt intressant, därför att det finns massor man kan applicera på världen som faktiskt har inträffat i verkligheten (den historiska aspekten) och detta gör det i mitt tycke till någonting extra, då spelledaren inte behöver lägga ned så förb*nnat mycket tid på att hitta på allting, alternativt köpa modulerna dvärgar/ alver/ demoner etc.

M.v.h.

Red Dust.

Matt Evans

Veteran
Hmm...har de verkligen spelat den senaste versionen?

Fast... jag tycker själv att den gamla är väldigt charmig och är en klenod i bokhyllan, men snabbare....nej....

// Matt

Saxifrage

Hero
Re: rollspelsrekord i finmaskighet?

Jag hade regelboken till gamla Western i hyllan fram till för ett tag sedan sen. Det jag minns är att stridssystemet räknade fjärdedels sekunder. Måste väl nästan vara rekord i tidsupplösning i rollspelssammanhang?

$hotgun Harvey

Veteran
nej men absolut inte så hemskt mycket långsammare än det nya... bara spelarna visste hur man räknade i segmentstabellen. det finns ju rollspel på marknaden just nu som det tar väldigt mycket längre tid att lösa en strid i än gamla western.

så nej... så fasligt långsamt va det aldrig... å miniräknare behövde man aldrig heller... fast iofs... alla är väl inte vakna på mattelektionerna.