Nekromanti Är Gemini så kul?

Neptune

Veteran
Jag har aldrig spelat Gemini men vågar inte köpa det
innan jag vet om det är kul!
Jag skulle vara ytterst tacksam om nån kunde skriva ner
några coola saker om spelet!

Ghorgareth

Warrior
Jepp

Det innehåller väldigt mycket äventyrsuppslag i form av många små faktarutor och småtexter skrivna på så gott som varje sida. (i marginalen så att det inte stör den övriga texten). Regelsystemet är snabbt och enkelt, baserat på d20. Vad jag själv gillar mest i spelet är magin och hur den fungerar. Dessutom så finns det massor med små bilder i toppen på varje sida som gestaltar alla möjliga olika saker, även dessa är perfekta till äventyrsuppslag. I övrigt är världen mörk girig och allmänt lite smått elendig. Här är det inget som hindrar att man spelar goda eller onda, eftersom båda är i en kamp då allting tar sin början. Spelet rekommenderas, men om du skall köpa rollformulären så var beredd att skriva med bläck eller en riktigt grov penna, annars så syns det inte. Det är å andra sidan de snyggaste rollformulären jag har sett. Välskrivet och kul, anser jag.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Jepp

Enda problemet är väl att det kan vara lite svårt att få tag på nytt. Eller? Borde vara det eftersom det inte tillverkas längre...

Neptune

Veteran

/images/icons/hairy.gifJag kan skaffa det av en kompis , men han vägrar spela det ./images/icons/frown.gif han tycker att det suger. jag försöker få honnom att spela det men han vägrar.han har säkert bara
skummar igenom boken/images/icons/hairy.gif

Erik B

Veteran

Gemini finns fortfarande upptryckt och bör därför vara ganska enkelt att få tag på. Om inte din lokala spelaffär har det inne, be dom ringa Cell så skall det nog gå att lösa.

Mvh
Erik

Ghorgareth

Warrior
Kommentar

Synd, för det är kul. Mycket på grund av alla saker som är så annorlunda jämfört med många andra fantasyrollspel