Nekromanti Är jag bara gnällig eller...

Troberg

Sinister eater
Re: Skuld och inte skuld

Din förklaring är mycket riktigt ingen ursäkt, och får mig att fundera över varför du överhuvudtaget startade tråden. Du vet om att du har ett problem, och du vet vad det leder till. Är det någon idé att starta trådar där du ber oss bekräfta vad du redan visste? Kanske vore det lämpligare om du gjorde en allvarlig insats för att bearbeta ditt problem.
Det är möjligt att LSW ska fundera, men du går in på rätt så personligt område där, i mitt tycke lite för långt.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"För det första tycker jag inte att du ska ta så illa vid dig att du fått en tillsägelse av en moderator. Det är du knappast ensam om att ha fått genom forumets historia. Jag är ingen moderator men vad jag förstår så delas tillsägelser ut till ALLA inblandade i ett trådgräl, oavsätt vem eller vilka som blev påhoppade och/eller började. Så du ska inte ta din tillsägelse som att du i och med det blev utvald såsom ansvarig för hela soppan."

Lady Silver Wolf har inte fått någon tillsägelse, ett modererande inlägg är menat att vara en bromskloss som kyler av infekterade trådar. Det är alltså inte en allmän tillsägelse som gäller alla som är inblandade i tråden. Förhoppningsvis så står det klart för den enskilde om han eller hon specifikt har drabbats av någon tyngre moderatoråtgärd eftersom personen i fråga i så fall meddelas om detta.

Johan K

Gammal & dryg
Så är det bara jag som känner mig hopplös, oduglig att föra diskussioner i det här klimatet???
Well, ibland kan det bli lite väl hårt & flamande kanske. Det är nog inget som amn kan undvika här eller någon annanstans där det sammlas folk & disskuterar.
& nej, ibland så väljer jag nog åxå att inte gå in i nån disskution där det är lite väl spänannde. Väljer hellre då att inte svara & låta det bero.

Är det bara jag som tar åt mig???
Vi alla är olika, har olika trösklar att ta åt sig av olika anledningar. Så nej, det är nog inte bara du som tar åt dig.

/ Johan K, som verkligen inte hoppas att du försvinner härifrån.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Påpekande

Nej, inte ett smul. Den kymriska dialekten är en direkt effekt av det kymriska språket, ett p-keltiskt språk som inte haft ett smack med norska att göra sedan indoeuropeiskan fraktionerades, ungefär.
En känslig person kan lugnt uppfatta den formuleringen som onödigt hätsk. Föreställ dig bara att Feliath uttalar den med ett lite föraktfullt eller mästrande tonläge.

- Ymir, påpekar

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Påpekande

Jag har extremt svårt att se hur den formuleringen kan uppfattas som hätsk. Det där måste ligga inom det tillåtnas gräns, annars är det omöjligt att föra en seriös diskussion.

/Dimfrost

EchonCique

Hero
Tråd låst då ärendet är avklarat

Hoppas ni hade skoj, ty nu är den låst :gremsmile:.

Önskar ni få trådar låsta kan ni höra av er till aktuell moderator så tar de din önskan i beaktan.