Mogger
Hipsteranka
För att Nirvana är bra skit och Foo Fighters suger?För mig kan annorlunda regler ett nog så gott skäl. Och varför lyssna på Foo Fighters istället för Nirvana, liksom?
OT men vissa saker kan bara inte stå oemotsagda!
För att Nirvana är bra skit och Foo Fighters suger?För mig kan annorlunda regler ett nog så gott skäl. Och varför lyssna på Foo Fighters istället för Nirvana, liksom?
Men om man avskyr både Foo fighters och Nirvana och hela Seattle sound vågen och anser att grunge killed metal , vad gör man då ?För att Nirvana är bra skit och Foo Fighters suger?
OT men vissa saker kan bara inte stå oemotsagda!
Lyssnar på Probot!Men om man avskyr både Foo fighters och Nirvana och hela Seattle sound vågen och anser att grunge killed metal , vad gör man då ?
Spelar Mörk Borg.Men om man avskyr både Foo fighters och Nirvana och hela Seattle sound vågen och anser att grunge killed metal , vad gör man då ?
Får nog bli att testspela mörk borg och dra lite skön Doom Metal i form av Candlemass som bakgrunds soundtrackSpelar Mörk Borg.
Lyssnar på https://open.spotify.com/playlist/55u6sKaZ1Mk78XMuhNKLPp?si=OE7F0eq9TASCu6IsGAKkaA och tänker om ang grunge killed metal.Men om man avskyr både Foo fighters och Nirvana och hela Seattle sound vågen och anser att grunge killed metal , vad gör man då ?
Inser att man förlorade fighten för 30 år sedan och misslyckats med att göra sin musiksmak relevant sedan dess?Men om man avskyr både Foo fighters och Nirvana och hela Seattle sound vågen och anser att grunge killed metal , vad gör man då ?
Låter tråkigt. Jag spelar hellre Mörk BorgInser att man förlorade fighten för 30 år sedan och misslyckats med att göra sin musiksmak relevant sedan dess?
Mörk Borg är mer än en regelmotor. Om du vill spela i ett Middle Earth som är på väg att dö och gå under så rekommenderar jag MB. Annars så kommer du behöva hacka om väldigt mycket i MB för att det ska passa. Så kanske ett mer "vanligt" fantasy-spel funkar bättre. Knave eller liknande?Jag gillar enklara relger. Mörk Borg verkar enkelt.
Och jag är sugen på en Middle Earth-kampanj. OSR spel är nog inte optimala för Middle Earth.
Finns det något som gör Mörk Borg bättre eller sämre än andra OSR-spel för Middle Earth?
Instämmer; Knave skulle förmodligen fungera utmärkt.Mörk Borg är mer än en regelmotor. Om du vill spela i ett Middle Earth som är på väg att dö och gå under så rekommenderar jag MB. Annars så kommer du behöva hacka om väldigt mycket i MB för att det ska passa. Så kanske ett mer "vanligt" fantasy-spel funkar bättre. Knave eller liknande?
Ja, Middle Earth med Mörk Borg lär ju vara om Sauron vinner och Eru/Valar är på vippen att göra en Beleriand igen.Mörk Borg är mer än en regelmotor. Om du vill spela i ett Middle Earth som är på väg att dö och gå under så rekommenderar jag MB. Annars så kommer du behöva hacka om väldigt mycket i MB för att det ska passa. Så kanske ett mer "vanligt" fantasy-spel funkar bättre. Knave eller liknande?
Finns ju detta spel som om jag förstått saken rätt är just ett försök att göra Tolkien-aktig fantasy på OSR-basis.Och jag är sugen på en Middle Earth-kampanj. OSR spel är nog inte optimala för Middle Earth.
Tyckte hårmetallen dödade genren rätt bra på egen hand.Men om man avskyr både Foo fighters och Nirvana och hela Seattle sound vågen och anser att grunge killed metal , vad gör man då ?