Först innan jag skriver detta inlägg så vill jag bara meddela att jag i mitt humör inte är grinig, arg, vresig eller någon annan synonym till dessa.
Så då var det gjort och jag går då raskt vidare till ämnet.
Som ämnet lyder: Är spel som baseras med d20 ett ROLLspel... eller är det ett spel som egentligen borde spelas på dator i multiplayer funktion eller solo förden delen?
Anledningen till att jag önskar föra en diskussion HÄR på forumet är då jag läst trådar som "Kumulativitet-rekord", "Vill veta era Favorit-raser???" och "Favorit-feat (eller "knep", då)". När det på en tid mindre än två månader finns sådana här trådar. Så undrar jag vad tror ni att ni ger för signaler till nybörjare inom rollspel? Jag bara undrar då det på Rollspels forumet talas om hur ett rollspel skall beskrivas för utomjordingar (icke rollspelare) som jag tycker Han gjorde mycket bra.
Uppmanar d20 och Dungeons & Dragons till rollspelande eller uppmanar det till Dungeon slashande och ett ständigt jagande av feats för att skapa en bättre krigare, magiker kalla det vad du vill??
Innan jag avslutar här vill jag också motivera till varför jag använde de tre trådarna som exempel.
Kumulativitet-rekord:
Här söker Basenanji hjälp med att finna den ultimata kombinationen som ger:
Högst AC
Max skada
Max + på attack roll
(För detta kommer verkligen att sätta en personlig twist på karaktären.)
Vill veta era Favorit-raser???:
Här vill Furin veta vilka raser det är som är "coola" att spela.
Han vill INTE veta om det skulle vara människor.
Hur kommer detta sig? Vad är det som gör gnome's så "coola" eller alver till skogsninjor?
Är det för att dessa har något fysiskt/mental som gör att det underlättar inom Dungeon slashande genren?
Favorit-feat (eller "knep", då):
Här listas feats som är "grymt bra" eller "sköna".
Toughness, Endurance, Diehard, Power Attack, Improved Iniative och Cleave.
Här talar Oldtimer sig alldeles varm i kläderna när han berättar om sin son när han med sin dvärgkrigare med dvärgyxan i sin hand "cleaver" sig fram.
Feats jag önskar ha i verkligheten eller när jag spelar DATORspel.
PS. Jag är fortfarande inte gnällig, bara frågvis.
Så då var det gjort och jag går då raskt vidare till ämnet.
Som ämnet lyder: Är spel som baseras med d20 ett ROLLspel... eller är det ett spel som egentligen borde spelas på dator i multiplayer funktion eller solo förden delen?
Anledningen till att jag önskar föra en diskussion HÄR på forumet är då jag läst trådar som "Kumulativitet-rekord", "Vill veta era Favorit-raser???" och "Favorit-feat (eller "knep", då)". När det på en tid mindre än två månader finns sådana här trådar. Så undrar jag vad tror ni att ni ger för signaler till nybörjare inom rollspel? Jag bara undrar då det på Rollspels forumet talas om hur ett rollspel skall beskrivas för utomjordingar (icke rollspelare) som jag tycker Han gjorde mycket bra.
Uppmanar d20 och Dungeons & Dragons till rollspelande eller uppmanar det till Dungeon slashande och ett ständigt jagande av feats för att skapa en bättre krigare, magiker kalla det vad du vill??
Innan jag avslutar här vill jag också motivera till varför jag använde de tre trådarna som exempel.
Kumulativitet-rekord:
Här söker Basenanji hjälp med att finna den ultimata kombinationen som ger:
Högst AC
Max skada
Max + på attack roll
(För detta kommer verkligen att sätta en personlig twist på karaktären.)
Vill veta era Favorit-raser???:
Här vill Furin veta vilka raser det är som är "coola" att spela.
Han vill INTE veta om det skulle vara människor.
Hur kommer detta sig? Vad är det som gör gnome's så "coola" eller alver till skogsninjor?
Är det för att dessa har något fysiskt/mental som gör att det underlättar inom Dungeon slashande genren?
Favorit-feat (eller "knep", då):
Här listas feats som är "grymt bra" eller "sköna".
Toughness, Endurance, Diehard, Power Attack, Improved Iniative och Cleave.
Här talar Oldtimer sig alldeles varm i kläderna när han berättar om sin son när han med sin dvärgkrigare med dvärgyxan i sin hand "cleaver" sig fram.
Feats jag önskar ha i verkligheten eller när jag spelar DATORspel.
PS. Jag är fortfarande inte gnällig, bara frågvis.