Nekromanti Är trött på småtjuvar nu blir det alver och drakar

Oceanliner

Warrior
Just precis, har tröttnat på att låta spelarna jag småtjuvar i Jarla nu blir det mer heroiskt ett tag.

Får väll ta och damma av Mystik och Magiboken och hosta upp lite magiker så ska rollpersonerna få leta efter alvernas bibel "stjärnornas barn" eller vad det nu var. Sedan vet man aldrig var man hamnar...

//Jonas - Is bored, so very very bored
<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>

Ymir

Liten kantbaron
Det är inte alvernas bibel, det är deras sanna natur. Iaf är jag vid det här laget tämligen säker på att de lämnade Mundana pga "fienden" eller dyl och återvände från rymden ett bra tag senare.

- Ymir, mundanateoretiker

Man Mountainman

Storsvagåret
Ja! det är rätta takter!

Rollspel är rollspel är rollspel, och så har det alltid varit och kommer alltid att förbli. Bara jag för spela/spelleda så mår jag bra (helst det sistnämnda), om det sedan är heroiskt eller inte spelar ingen... roll! *hihihihihi*

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Bjorn

Hero
Nej, du har fått allt om den bakre foten!

Det är inte alvernas bibel, det är deras sanna natur. Iaf är jag vid det här laget tämligen säker på att de lämnade Mundana pga "fienden" eller dyl och återvände från rymden ett bra tag senare.

Intresant teori men rimligtvis ligger det till så här:

I urmines tider fans på Mundana Tiraker och Dvärgar, dessa blev så småningom anfalna av någan slags övernaturlig fiende/fasa. (Antagligen de sägenomspunna "skuggvarelserna") Efter ett långt och hårt krig så beslöt sig nån av dessa (min gissning är tirakerna) för att sända en magisk nödsignal ut i "världsaltet". Denna motogs på en annan himmlakropp där det bodde mäniskor, dessa "förvandlade" några av sina medborgare till Alver för att dessa skulle klara en mycket mycket lång resa och skickade iväg dessa i nåt slaggs lågteknologiskt stjärnskepp till mundana, väl där satte man upp någon slaggs portal och "baboom" så har vi mundana mäniskor!

/Bjorn

Lord Krooak

Veteran
Re: Nej, du har fått allt om den bakre foten!

ööh...va? Typ..
"Hallå det är alverna"

"tjenare det här är tirakerna, du vi har lite problem med några skuggvarelser här. Skulle du kunna va busig och komma hit och döda dom nästan till utrotelse?"

"javisst..jag är redan påväg!"

-en tid senare-

"Tjena är det tirakerna jag pratar med?"

"Japp, du tack för att du dödade dom"

"Äh, de va inget.."

//en liten groda som inte vill bära svärd åt andra

Ymir

Liten kantbaron

Naedu, det där verkar inte särskilt sannolikt- främst beroende på att många tecken tyder på att människorna redan fanns på mundana då "fienden" anföll. Detta antyds speciellt i Tokons gamla tro, samt de källor (Tokonartikeln i Codex) som vill göra gällande att tirakerna allierade sig med tokon. Och Marco gav mig dessutom en gång följande mystiska antydning under en rätt rejält intressant IRC-diskussion: "Eller så var det kanske så hemskt förut att alverna flydde till skyn, människorna brann och dvärgana grävde ned sig, för att undkomma? ,-)"

Fundera på den, du.

- Ymir, tycker för övrigt att det är uselt av neogames att hemlighålla Mundanas förflutna...

Gunnar_UBBT

Veteran
Misströsta icke!

- Ymir, tycker för övrigt att det är uselt av neogames att hemlighålla Mundanas förflutna...

Ha ha, du behöver nog inte oroa dig. Även fast det kanske inte blir snart så kan du ge dig på att vi tids nog får en...just det...modul att se fram emot.

Det är bad business att hålla inne på sådant som folk gärna betalar ett par hundra för. När de flesta länderna blivit genomarbetade med en historielinje så hoppas i alla fall jag att en sammansatt sådan presenteras någonstans. Lämpligen modulen "Mundanas Historia" där vi får alla 10 tusen års händelser som ledde upp till världen av i dag.

/Gunnar - som tycker om moduler

Johan FG

Veteran

Med genmanipulation skapade dvärgarna en bättre och snyggare variant av tiraker som blev alver. Tyvärr var de tvugna att byta ut nästan alla gener för att alverna skulle bli som de är nu. Sen tvingade de med våld alverna att hjälpa tirakerna mot skuggvarelserna. Därav alvers hat mot Dvärgar..

/Johan

DatorX