Nekromanti "Ärans Väg"-maktens Portar

Morollan

Veteran
Jag ska för andra gången till med att vara SL på denna härliga trilogi. Det var dock länge sen sist och när jag nu läser Maktens Portar så är det en sak jag inte kan förstå.
Det står att Mogdath leder en expedition in i dvärgriket genom maktens portar så vitt jag kan förstå iaf. Hur fasen går det till? Hur kommer han igenom Porten när alla andra behöver nycklar?
Om någon som spelat detta äventyr och kan förklara detta för mig så skulle jag bli mycket lyckligare igen.

Morollan GyllenSkägg -De sju havens F.D Skräck

Milrik

Veteran
Därför att han använde sig av en portal att ta sig in i.
Portalen finns i den stora salen, och är vid sidan av avloppet, enda sättet att ta sig ifrån Dvärgarnas rike.

Milrik av Remos - som utforskar alla komplex

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan

Renfield

Swordsman
Vad är det för äventyrstrilogi, till vilken version, är det en officiell trilogi, är den bra, vad handlar den om, och vart får man tag på den?

"My power is everything, defeat is absurd!"

Milrik

Veteran
Är en gammal Äventyrsspels produkt till Drakar och Demoner (sista delen var också anpassad för Expert).

Enda stället att få tag i den är troligen hobbyspel.com. Och den är troligen ganska dyr...

Milrik

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan

Svar

Ärans väg är en triologi till DoD1-3, och egentligen endast DoD2( och då menar jag svarta boken före expert, och inte expert). Den är ganska officell, den är ganska linjär i storyn, inte så mycket intrig och mer hack and slash. Den handlar i del 1 om händelser som utspelas i en skog, i del två om ett förfallet dvärgrike som man äventyrar sig igenom för att träffa på en viss dödsriddare och därefter kommer sista delen där man får rädda österlandet från skövlande styrkor( har jag för mig), med hjälp av en rubin som kallas mörkrets hjärta. Borde slå i dom de där modulerna, för det var länge sedan jag läste någon av dem.

Sagt av hans excellens Ärkemagikern av Felicien.

Morollan

Veteran
Vad dum jag är. Jag slängde ut frågan här innan jag ens läst igenom hela äventyret. Förklaringen kom efter bara någon sida.
Ärans väg trilogin är en serie riktigt klssiska äventyr. Det var de första jag spelade, sedan har jag varit SL på dom och nu ska jag göra om dom och spela dom till EON och de ska utspelas i trakten av Västmark. Väldigt roligt ska det bli.

Morollan GyllenSkägg -De sju havens F.D Skräck

Får lov att gratulera till en attans så bra idé. Hade inte ens tänkt på hur bra Ärans Väg skulle passa i Eon. Men nu när man tänker efter så gör serien sig nästan bättre i Mundana. Tre bra äventyr är det i alla fall.

/Gloria Excelsior, som snart har gått igenom hela forumet...