Nekromanti Ärke fiender och kontakter

Vampirehunter J

Veteran
Kristinehamn, Värmland, Sverige, Europa, Världen,
Jag håller på med en roll person(Alv) som har råkat få en ärke fiende, en vandrande riddare, och jag undrar lite hur jag skulle låta min rollpersson bete sig, ska han va paranoid och inte lita på någon eller bara måtligt mistänksam mot allt och alla eller bara mot vissa personer? :gremconfused:

Han har även några kontakter, en väpnare och en bonde, hur kan jag använda dom i spelandet? :gremconfused:

Svarte Faraonen

ром и смерть
Det beror på hur stor risken är att du stöter ihop med din fiende och hur mäktig fiende du har. Om du har något otalt med en vandrande riddare från Consaber när du själv befinner dig i Jargien bör du nog inte oroa dig, däremot när du befinner dig i Consaber (eller var han nu vandrar runt). Tänk själv, hur tror du att en person med din alvs personlighet skulle bete sig om han visste att det fanns folk som ville mörda honom i närheten?

nicole

Warrior
Jag tycker det är viktigt att du tillsammans med din SL utvecklar de här spelledarpersonerna. Det är ju inte du utan din SL som kommer spela dem och hur relationen ser ut beror ju på den interaktionen i spel.

Hur rädd du behöver vara för en vandrande riddare vet jag inte, men om du läser i alver kommer du se att alver har ett annat förhållande till sina fiender än människor har.

doom

Veteran
om fienden var över mäktig skulle jag springa och gömma mig :gremgrin: men om den var så att man skulle kunna dänga den så skulle jag nog inte vara lika rädd