Nekromanti Äta så mycket du vill från buffén?

obak

Hero
Krilles analys var ganska pang på rödbetan, matematiskt kan man ju även lägga till att en mycket liten procent som vanligt ställer till det för majoriteten genom att inte rätta sig efter sociala konventioner, vare sig det är grisar som äter eller lagar maten.
Kärlekscraft said:
Mjo, det är ju inte direkt varje dag som det kommer in jätteätare som behöver portas.
obak said:
En sak jag råkade ut för på en mongolian bbq restaurang som jag besökte med min far var att vid portion fyra så var maten rejält salt, vid portion fem var det irriterande oxh sjätte smärtsamt (vi var hungriga).
Trist att man från husets sida valde denna taktik, som förvisso är trevligare än en utskällning, men gör man reklam för buffe så skall man ju stå vid sitt ord och inte köra fula trick när man får celebert besök av två matälskare.
Har inte gått tillbaka till stället igen.
Rymdhamster said:
Ni bad dem inte ta det lungt med saltet?
Kärlekscraft said:
Verkar ofta som det är Mongolian BBQ inblandat vid såna här incidenter - bästa stället att gå till om man vill bli portad.
Irriterande? Var maten väldigt starkt?
Rymdhamster said:
Alla MBBQ jag varit på har låtit en krydda själv via ett antal såser eller mariander av varierande styrka på själva buffen. Har dock aldrig fått sura miner på sånna ställen heller, ens när tagit talltikat med enbart musslor och räkor och bett dem steka åt mig :)
Kärlekscraft said:
Gick på en sån där Mongolian BBQ i Köpenhamn en gång, minns att stekerskan var väldigt grinig - och svischade iväg tallriken åt en så den nästan gick i golvet.
obak said:
Jodå, frågade lite skämtsamt om kocken grät för att vi åt honom ur huset när maten var så salt.