Ymir said:"Chinese culture has generally been rather liberal with the range of items considered suitable for consumption" - John King Fairbank, sinolog.
krank said:Minotaurer som badass veganer? Det köper jag rakt av! =)
Ymir said:Neeej! När jag först förstod att grottbjörnen var (semi-)vegetarian ödelade det min värld lite grann![]()
God45;n8443 said:Minotauren äter människokött. Den är ett symboliskt straff mot kungafamiljen och genom dem hela folket på Kreta och på Kreta avlade och levde man av nötkreatur. Den är en uppenbar metafor för att det ni skapar skall förgöra er i och med att det är prinsen som föds som Minotauren och på Kreta innebär det att boskapen kommer äta dem som de äter boskapen.
Att koppla det till någon sorts genetisk koppling som att vi äter apor är att ta bort mytisk kraft från monstret. Men det är i och för sig de flesta minotaur raser också så what ever.
Så nej, Minotauren äter inte oxar. Den äter dina äventyrare.
Kärlekscraft said:Fast är inte de där Yak-folket en annan variant av minotaurer? Finns ju också Taurens från Warcraft.
Eftersom minotaurer är "monster" kan man väl lugnt sägas att de äter 'allt'. De händer ju att de även äter avelsobjekten så lite nötkött går nog an.
Mannen i skogen said:"...att minotaurers arv från oxarna är mindre framträdande än deras humanoida arv, och att de inte kan få barn med oxar,..."
Öh... Vet alla vad en oxe är? Tekniskt sett alltså.
Ymir said:Jag skrev bara att minotaurer inte kan få barn med oxar - det är inte relevant att ingen annan kan det heller!
man kan ju också tolka mig som att jag syftade på uroxarna som jag nämnde i början av inlägget, det vill säga en riktig djurart.
Arfert said:Men kan minotaurer få barn med kossor?![]()
Poseur said:Nej, men med tjurar.
Arfert said:En oxe är är en kastrerad tjur. Då blir det inga barn gjorda. Eller kalvar.
Poseur said:Yes, that var det jag was menade ^_^
Recca said:Eller om de tycker att det är obehagligt att äta upp nåt som ser ut likadant som dem själva i ansiktet.
Rymdhamster said:Skulle kunna gällla för enstaka individer, men knappast alla. Apor -> Människor.