Äventyr i den mörka samtiden (Cyberpunk 2013)

T. Stacewicz

Veteran
Vet inte om det är under rätt kategori. Men jag spelleder för närvarande en Cyberpunk 2013/2020-kampanj med ett gôtt gäng genom Zoom runtom landet. Jag har spelat in och renderat våra spelomgångar till YouTube-videos. Första videon sammanfattar våra två första omgångar varav den första har rekonstruerats av mig för att tekniken fallerade den gången. Ca. 45 minuter in i videon börjar andra spelomgången i råform. Hope you enjoy!

Cyberpunk Thumbnail #1.jpg

Last edited:

T. Stacewicz

Veteran
Här kommer nästa avsnitt av äventyret i den mörka samtiden. Den här gången stiger vi ner i Night Citys farliga kampzon (The Combat Zone) för ett personligt uppdrag. Det här är ett Cyberpunk-rollspel i old-school-anda, ett retrofuturistiskt 2013 sett utifrån en 1980-talslins. Enjoy!

Cyberpunk Thumbnail #2.png

T. Stacewicz

Veteran
Då gör vi ett nytt försök. Har kortat ner det första avsnittet, delat upp det i två delar istället. Första avsnittet utgör en rekonstruktion av vår första gemensamma spelsession som inte spelades in genom en animerad berättarröst i 45 minuter. Den utgör grunden för de efterföljande avsnitten som återger spelsessioner i råform. Passade på att snygga upp den lite också. Tagit bort 18-årsgränsen. Detta är det nya första avsnittet :cool:

God45

#PrayersForBahakan
Då gör vi ett nytt försök. Har kortat ner det första avsnittet, delat upp det i två delar istället. Första avsnittet utgör en rekonstruktion av vår första gemensamma spelsession som inte spelades in genom en animerad berättarröst i 45 minuter. Den utgör grunden för de efterföljande avsnitten som återger spelsessioner i råform. Passade på att snygga upp den lite också. Tagit bort 18-årsgränsen. Detta är det nya första avsnittet :cool:

Kul! :D

T. Stacewicz

Veteran
Under förra spelomgången (Episod 1) blev vår bolagssoldat trakasserad av sin chef och manad att samla ihop sitt team av edgerunners för ett nytt riskabelt uppdrag. Under förestående spelomgång blir våra edgerunners nästan gripna av NCPD på väg till sin briefing och förhandling med korpen GenTech (Arasaka) där de gör en preliminär planering inför det stundande extraktionsuppdraget. Andra episoden av rollspelsäventyret Kalabalik i Mojave, ett äventyr för Cyberpunk™ och Dark Future™ författat och spellett av undertecknad såsom Referent. Inspelat i råform den här gången med smärre redigering, visuella effekter och ljudeffekter. (Not: Detta utgör den resterande delen av den första versionen av Episod 1 som jag postade 1½ månad sedan.)

Last edited: