chrull
Stockholm Kartell
Behöver tips på små korta äventyr som skulle gå att placera i en stad. De ska gå att placera in i min egna kampanjvärld och tanken är att de ska användas mest som sidospår när de behövs. Därför behöver du vara ganska enkla att anpassa och ganska färdiga och gå att spela på, eller enkelt korta ner till ungefär ett spelpass spelande.
Tänk typ "någon vill att ni bryter er in hos tjuvgillet" eller "vad händer på innet Halshuggna Tuppen på kvällen" eller "vem är det som mördade Sheriffen?". "Tjuvgillet styrs egentligen av en beholder och för att hitta honom måste ni ta er igenom 20 våningar megadungeon" är inte vad jag är ute efter.
Bonuspoäng om äventyret är gratis och tillgängligt i digitalform, men det är absolut inget krav.
Någon som har något?
Tänk typ "någon vill att ni bryter er in hos tjuvgillet" eller "vad händer på innet Halshuggna Tuppen på kvällen" eller "vem är det som mördade Sheriffen?". "Tjuvgillet styrs egentligen av en beholder och för att hitta honom måste ni ta er igenom 20 våningar megadungeon" är inte vad jag är ute efter.
Bonuspoäng om äventyret är gratis och tillgängligt i digitalform, men det är absolut inget krav.
Någon som har något?