Nekromanti Äventyr i en stad

chrull

Stockholm Kartell
Behöver tips på små korta äventyr som skulle gå att placera i en stad. De ska gå att placera in i min egna kampanjvärld och tanken är att de ska användas mest som sidospår när de behövs. Därför behöver du vara ganska enkla att anpassa och ganska färdiga och gå att spela på, eller enkelt korta ner till ungefär ett spelpass spelande.

Tänk typ "någon vill att ni bryter er in hos tjuvgillet" eller "vad händer på innet Halshuggna Tuppen på kvällen" eller "vem är det som mördade Sheriffen?". "Tjuvgillet styrs egentligen av en beholder och för att hitta honom måste ni ta er igenom 20 våningar megadungeon" är inte vad jag är ute efter.

Bonuspoäng om äventyret är gratis och tillgängligt i digitalform, men det är absolut inget krav.

Någon som har något?

Eksem

Champion
Gabor Lux har två fina här: http://www.judgesguild.com/fans/index.html

The House of Rogat Demazien är ett inbrott i hemmet tillhörande en spektakulär figur med likaledes spektakulärt hem.

Below the City är en äventyrsmiljö huserade något gammalt och bortglömt bland några övergivna utrymmen djupt under stadens slum.

Till nån av Conan-varianterna gjordes en acceptabel tolkning av The Tower of the Elephant som nog gör sig bäst om faktiskt klipper ned den lite till något som påminner mer om orginalnovellen.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Måste det vara färdiga äventyr? Äventyrsuppslag för en stad hittar du annars på min WFRP-blogg.

chrull

Stockholm Kartell
Magnus Seter;n20218 said:
Måste det vara färdiga äventyr? Äventyrsuppslag för en stad hittar du annars på min WFRP-blogg.
Ja. Äventyrsuppslag vet jag vart jag kan leta efter, men nu är det något jag kan läsa igenom, modda lite och sen ha liggandes redo för att användas när de behövs som jag är ute efter. När spelarna bestämmer sig för att inte gå direkt vidare på nästa stora plotpoint utan bara bekanta sig med lokalbefolkningen, eller när gruppen inte är fulltaglig.

chrull

Stockholm Kartell
Men borde det inte finnas flera stycken i diverse Dungeon/Dragon/White Dwarf etc? Någon som har koll?