Hej
Börjat skissa på en kampanj i Utmark med alla de stolpar som gavs ut i äventyrspaketet, artiklarna om Utmark och Mitheraskogen framförallt. Själv har jag ingen vidare bra fantasi så tänkte om någon här kanske ville dela med sig med sin.
?
Frågor som jag ställer mig:
Börjat skissa på en kampanj i Utmark med alla de stolpar som gavs ut i äventyrspaketet, artiklarna om Utmark och Mitheraskogen framförallt. Själv har jag ingen vidare bra fantasi så tänkte om någon här kanske ville dela med sig med sin.
?
Frågor som jag ställer mig:
- Hur många bor i Utmark? (utmarkare)
- Varför vill magikern åt bergstrollens hem?
- Är det för skatterna eller demonen? Vad är målet? Vad blir konsekvenserna av att lyckas/misslyckas?
- Bergakungens fäste: Hur många troll finns kvar? Är alla ptsd eller vad vill dom?
- Vad kan Oddhoder (Trollkungen) bistå med? Om han går att få tag på.
- Demonen: Är det demonen som kyler Mitheraskogen till sin onaturliga vinter? Vad kan den, hur stor är den osv? Går den döda? (kanske finns det vapen för detta i dvärgfästet - magiska spjut till en ballista eller liknande?)
- Vad händer om den sätts fri eller kan den kontrolleras av magikern?
- Kanske om Draken befrias att den kan bistå i kampen?
- Vad finns det för faror och utmaningar i det övergivna Drezin-fästet?
- Vad för ondska (om någon döljer sig i mörkret)
- Hur tar man sig in?
- Skatter? (vapen att förgöra eller skicka hem demonen?)
- Konsekvenser av olika händelseutvecklingar
- Vad döljer sig i de colonska tempelruinerna som börjat grävas ut av thalaskerna? (de som vaktas av mantikoror)
- Stats/vändningstabell till Ursiner? (har för mig jag sett det någonstans men hittar inte)
- Skugglandet
- Finns det ett samband mellan prinsen fastfrusen i pelaren och demonen? Dör den ene dör den andre? Eller om demonen dör tinar prinsen till liv?