Nekromanti Äventyr/Kampanj

Tompa

Veteran
Hej
Är ganska ny spelledare i Eon och blir mycket glad över att se ett så väl fungerade forum.
Min fråga är om det finns någon sammanställning av episka äventyrs ideer el. långa kampanjer?
(i still med drakväkar serien, sagan om ringen el. svavelvinter serien)

Tack på förhand

Poseur

Swashbuckler
Well för det första välkommen till forumet!

För det andra så finns väl sylfens-vrede sviten som dock inte är klar men de tre/fyra första delarna finns att köpa, det är en officiell kampanjsvit. Sedan finns det groteskt mycket inspiration och idéer på forumet att läsa.
[url="https://www.rollspel.nu/threads/46137]Min gamla länksamling[/url] (något ouppdaterad dock)

/Poseur

sirfrog

Warrior
Tja, Supertips är att 1: Följa Poseurs råd och 2: använda sökfunktionen påhittigt.

Sen KANSKE jag faktiskt får tummen ur baken och tar och skriver färdigt del ett i mitt äventyr. Om inte internet och Minecrack hade existerat hade det gått bra mycket fortare...

Regmolar

Swashbuckler
Letar du bara idéer eller vill du faktiskt ha material också?

För idéer har vi nog ganska gott om :gremwink:

Tompa

Veteran
Tack för visat intresse!
Söker dels ideer till en långt gående kampanj ocg söker så mycket bakgrunds material som möjligt, för att berika historian.
Kommer försök hålla denna tråd öppen med förslag och tankar.
Har förtillf. två trådar som jag försöker utveckal,
1:a är intrigerna i Consaber och tiden inan det kommande mörkret. Kommer dra in gruppen i maktkamperna samtidigt som de kommer att ta del av utvalda delar ur drakväktar triollogin. Det är tänkt att gruppen får möjlighet att ta del av det som håller på att hända i och med att Mundana håller på att gå in i nästa mörker.
Återkommer med utvecklingen.

Regmolar

Swashbuckler
1:a är intrigerna i Consaber och tiden inan det kommande mörkret. Kommer dra in gruppen i maktkamperna samtidigt som de kommer att ta del av utvalda delar ur drakväktar triollogin. Det är tänkt att gruppen får möjlighet att ta del av det som håller på att hända i och med att Mundana håller på att gå in i nästa mörker.
Återkommer med utvecklingen.
Det låter som en bra utgångspunkt. Kör på kriget med Thalamur (och de inre stridigheterna i Thalamur), de framväxande Xinu-kulterna, bråket med Tokon, och kanske en mördad kung och ett inbördeskrig bara för att göra saker lite spännande. Gör saker mer spännande genom att låta drakarna ha skapat nya (vid behov förbättrade) drakväktare (ger också möjligheten till en powerboost åt rollpersoner), och kör stenhårt på Verdurakh!

Du kan säkert få in en raunhord också, när du ändå håller på :gremwink:

Regmolar

Swashbuckler
Och hade dessutom tänkt lägga in den sjätte inkarnaten i den, just for good measure

Poseur

Swashbuckler
Spoiler mina spelare

Jag låter dock min raunhord vara ledd utav en drake med gudakomplex som är förbannad på att de gamla drakarna svek honom och hans "leka gud-lek" i gamla colonan. Där resten av drakarna drog sig tillbaka för att det var lite "barnsligt". Vilket dock inte hindrat dem för att stötta det nybildade Colonan. Så bara en drake som är jäfligt förbannad på sina gamla lekkamrater

Regmolar

Swashbuckler
raunhorder vad är det?
Raunerna är Mundanas version på mongolerna och dylika asiatiska ryttarfolk och lever på stäpperna norr om Mundanas "Europa". De beskrivs ingående i modulen Barbarer & människofolk (som jag i övrigt rekommenderar starkt, om inte annat för att det är kul läsning).