Vandringslust
Visserligen har Vildhjarta kommit - och min egen uppfattning är att det är mycket bra - men det har ju inte direkt som mål att förflytta rollpersonerna. Jag har själv skapat ett äventyr som heter 'Vandringslust', vilket är Kapitel 1 av 3 ur helhetsäventyret 'Ögat'. Inget copyrightskyddat material är medvetet använt, men jag tvekar till att lägga upp det eftersom jag är *väldigt* less på copyrightdiskussioner.
Äventyret utspelar sig i Östra Trudvang (precis där Vildhjarta lígger), och spelar man *hela* 'Ögat' förflyttas rollpersonerna från södra Ejland till bergskedjan som sträcker sig i öst-västlig riktning i södra Vildland (eller rättare sagt Vortland).
Jag har själv illustrerat äventyret, ritat kartor och annat. Personligen är jag rätt nöjd med det hela, men jag tvekar till att publicera det (dels pga den solklara orsaken att det inte är riktigt klart ännu, men även för att undvika eventuella copyrightdiskussioner - jag tror inte att sådana kommer att vara aktuella, men man vet aldrig... jag har varit med om både det ena och det andra.)
Hur som helst, om någon känner sig manad att objektivt ta en titt på detta äventyr får de gärna ta kontakt med mig via forumet. Filen är i pdf-format och kräver Adobe Acrobat Reader 5.0 för att kunna läsas.
För närvarande kan jag själv klaga på följande saker i Vandringslust:
* För linjärt - Jag tror rollpersonerna kommer att uppleva de händelser de blir utsatta för nästan påtvingade.
* Historien är för förmodad - Jag har nog beskrivit för få utgångar av händelser, säkerligen är det något jag inte tänkt på vilket gör att endast de mest troliga resultaten av händelserna är beskrivna.
Positivt, i min mening:
* Bra bakgrundshistoria.
* Fina/snygga/roliga bilder/kartor
* Eftersom jag själv gillar att resa med rollpersonerna tycker jag om det hela
Som sagt, vill någon läsa detta äventyr, skriv gärna detta här i forumet, så kan vi säkert komma fram till något.
Tänkte att du som skrev föregående inlägg kanske skulle vara intresserad av detta...
PS: Vill passa på och tacka Joel Samuelsson, Anders Åström, Anders Olsson, Lars Olsson samt Jesper Brännström för idéer som förde detta äventyr vidare (samt för att de står ut med mig som SL
. )DS.
- Ceralion // carpe noxem - fånga natten //