Tja, vad ska jag säga ... jag hittade en sida om saken på en Fading Suns-site, och bestämde mej för att testa. Vi har kört igenom första boken, så nu får vi se hur det fortsätter (paus fn). Tog och kombinerade ritualen på slutet med en rätt maffig astrofysisk pryl som hände med lokala solen (den knatade igenom ca 1 miljon års utveckling på en kvart). Ritualen centrerades runt ett stort teknologisk bygge med en stor bildskärm i mitten för kommunikation med ärkedemonen (och sen säger de att TV inte är skadligt för ungdomen, jojo...)
Tänkte varva med lite annat framöver - bl a kommer de att få "städa upp" efter en del saker som finns kvar sen förra kampanjen.
Har du köpt "Into The Dark" ? Jag tyckte äventyren där var rätt kul, även om ett par av dem är lite svårkörda. Framförallt Li Halan-äventyret är ju helrätt om du vill ha demoner.
En skräckis som kan vara inspiration är "Fallen" - gick på TV för inte så länge sen. En kroppsbytande demon är rätt otrevligt att lyckas få kål på...
Strulet med demoner i FS är att de är rätt oövervinnerliga ... antingen lyckas man exorcera dem, eller också hittar de på hyss med verkligheten omkring dej. Och då dör du/blir vansinnig. Lite som CoCs varelser, m a o.