Äntligen lite Trail-snack på WRNU! Jag gillar verkligen Gumshoe-systemet, men kan kan känna att de flesta äventyren till Trail är lite för "alternativa" för en uppstartsfas – ffa med nya spelare. Å andra sidan är systemet så enkelt att man lätt kan köra äventyr till tex Call of Cthulhu och convertera on the fly. Med det sagt; här är mina åsikter.
The Murderer of Thomas Fell har jag kört som introäventyr. Bra för att det visar upp vad Trail är för spel. Börjar med en del där man får testa detektivdelarna av spelet, följt av en del där man framförallt jagas av något oförklarligt skräckinjagande. Plus också för att man kan dra ut på det eller komprimera så mycket man vill. Kanske kan vara något för er.
Jag har också spellett Devourers in the mist. Det är bra stämning, men mer survival horror än detektivarbete.
Eternal Lies har jag läst, och tänker köra när jag får chansen. Det är en rejäl världsomspännande kampanj av typen Masks of Nyarlathotep, men med en egen smak av annalkande undergång. Men som sagt, en lång kampanj, och kanske inte något att starta med.
Armitage files verkar underbar, men här snackar vi en kampanj som improviseras fram av SL tillsammans med spelarna, genom att RP hittar handouts som leder dem vidare.
Arkham detective tales, Mythos expeditions med flera innehåller också flera bra äventyr som nog funkar att börja med. Och som God 45 skriver är The final revelation helt fantastisk. Man behöver nog spelare som inte behöver "vinna" sina äventyr för att alla ska gilla det.
Okej, ledsen att jag kanske bidrog mer till förvirring än upplysning, och lycka till!