Nekromanti Äventyr

O.J

Veteran
Varför vill ni på neogames inte ge ut några köp äventyr till Neo? De som finns till Eon är ju av genomgående hög kvalitet, spelar förresten "Sorgernas brunn" nu, jävligt bra.

Baron Marak

Swordsman
Som jag ser det finns det en kasse med köpbara äventyr till Neotech. Showdown Berlin och Metusalems offer skulle jag räkna till äventyr. Men det blir oftast bäst att skriva själv. Många fler valmöjligheter.

DAKRilla

Hero
Jag är rädd att du svamlar lite. Förutom de uppdrag Baron Marak nämner så finns även Operation Mangala, Avalanche och Pandora Complex (ett mindre äventyr i modulen Nippon). Nästan alla av äventyren är visserligen till NeoTech 1, men det går med lätthet att konvertera till NeoTech 2.

ripperdoc

Myrmidon
Och de är bra äventyr dessutom, vill jag tillägga. Men en del konvertering kan faktiskt bli lite smärtsam...om man då inte konverterar "on-the-fly" s.a.s. Avalanches SLP-lista är ganska mastig...

/RipperDoc - skriver på en rejäl kampanj som har och göra med Arizona, kristna fanatiker och...(resten är hemligt)

Zajkopaten

Veteran
Ja, det kan vara roligt i bland men när man har gjort ca 5 på en vecka så finns det inte mycket att ta inspiration från. Så lite fler förskrivna äventyr skulle inte sitta helt dumt.

Baron Marak

Swordsman
Fast då kan man tänka sig konstruktörernas huvudverk efter att ha suttit och knepat och knåpat i några månader /images/icons/cool.gif

swazze

Swordsman
Många tycker nog att det käns lite motigt att lägga pengar på äventyr som man måste sitta och konventera, och dessutom inte har den absolut nyaste desigen.
Det känns faktiskt bättre att ha en ny bok.

nomardiculdacar

Warrior
Det är bra äventyr. Mycket väl värt mödan (vilken möda förresten? Så svårt är det inte!) att konvertera dem till N2. På Neogames hemsida finns ju konverteringslista att ladda ner.

Baron Marak

Swordsman
Begagnat?
Annars så är livet sådant på en pinne /images/icons/wink.gif
Det finns endast rättigheter för en bild i en tryckupplaga. Men får de inte trycka med de bilderna. Om jag nu tolkat Krilles inlägg korrekt. Därmed så är det slutsålt när det är slutsålt.
Men det finns säkert nån som har begagnat. Det är ju trots allt ett äventyr och man har inte alltför mycket nytta av modulen efter äventyret är klart. Iaf inte de flesta.
Så det är ditt sista hopp. Om nu inte det kommer en ny tryckning med ny info med samma grund. Men det verkar nog högst otroligt.

DAKRilla

Hero
Då får man antingen försöka köpa den begagnad (många har ju inte nytta av ett äventyr efter det spelats) eller se om det finns kvar i någon butik någonstans. Att trycka upp en ny omgång av äventyren tror jag skulle vara en förlustaffär för neogames, men vad vet jag?

tobzombie_UBBT

Veteran
växjö; sveriges metropol och smålands juvel
fast det är inte så många av äventyren som är nått vidare bra, förutom möjligen operation mangala och avalanche. showdown:berlin och metusalems offer är nästan pinsamma. fast metusalem har iof en bra början med de apterade kolvarna. nått som skulle kännas bra är oxå ifall de tonade ner på action i äventyren, om nu strid neotech är så dödligt som de säger. ett schysst äventyr i bladerunner tappning vore trevligt.

swazze

Swordsman
mm ett par misslyckade slag och alla karaktärerna är som bortblåsta