Nekromanti Äventyr

BeaverBoss

Veteran
Hejsan.

Har tänkt samla några polare och lira lite Neotech nu efter nyår. Är inte särkilt bra på att improvisera, så jag skulle behöva lite hjälp med ett äventyr. Vore schysst om det finns något i stil med en stöt. Aldrig gjort något sånt i Neotech, vore roligt. Om ni har ett färdigt äventyr vore det guld, annars är tips välkommna.
Tack på förhand.

Mattis

Swordsman
Om du inte har spelat äventyret Showdown: Berlin så rekommenderar jag det. Lite på stöt-temat. Annars så borde något av äventyren på rollspel.com som är till Western kunna spelas även i framtidsmiljö.

Johan K

Gammal & dryg
sedan kan du ju kolla in sveroks scenariobank efter sådana äventyr. Sidan hittar du här.

Hoppas att du finner avd du söker !

BeaverBoss

Veteran
Tack för de snabba svaren!
Spelat Showdown: Berlin. Snokar runt lite på de sagda sidorna. Återigen, tack.

ripperdoc

Myrmidon
NoGo är tyvärr nere sedan rollspel.nu:s krasch i november eller när det nu var. Jag hoppas att Gardener får tid över att ta upp den snart igen!

/RipperDoc

vertigo

Veteran
Men det är ju relativt enkelt att skriva äventyr...
Jag var själv precis som du dom första gångerna jag skulle spelleda, men upptäckte att det inte var så farligt, och jag lät ändå bli att styra mina spelare så mycket, utan bara sa att dom skulle välja ett kriminellt yrke som sista sysselsättnings period och att tärningarna skulle få avgöra allt annat.. Och voila, nu stortrivs jag att spelleda, både improviserat och noga "schemalagt". Men allt jag egentligen vill säga är:
Se på några bra filmer med stötar, t.ex. The Heist, The French Connection, HEAT och sådana, och ta sånt som du gillar från. Sedan har du ditt äventyr i en liten ask.. alla slags actionfilmer går bra.. och oroa dig, man lär sig genom att pröva sig fram
:gremlaugh:

Isletbranch

Veteran
Jag har ett gammalt spån till ett äventyr här, det kanske inte alls är vad du är ute efter men ändå och det bygger på ett inlägg av Cleaner_C47 och karaktärerna hans spelare har gjort. Det är även lite action och sånt. Men lite tänka till också.

Jag kan ha utvecklat det lite mer på någon textfil någonstans men jag är inte säker.

Det är ju förhoppningsvis lite inspiration iallafall.