Vill lufta någon slags reflektion, som är lite kopplad till Poppes genomgång av Story Now, och mitt eget skrivande till Fenix.
Jag har alltid varit ett stort fan av äventyr och kampanjer, att köpa en ny bok, slå upp den, titta runt på bilderna, och sen läsa igenom den och kalla ihop spelgruppen.
Men. Sen jag började köra Story Now så har (tyvärr) mitt behov av äventyr helt försvunnit. Det är till och med så att jag upplever att köpta produkter/ äventyr försämrar min spelupplevelse. På ett sätt är det rätt ballt, för jag tror jag kan sätta mig ner med vem som helst, var som helst och spelleda ett kul äventyr. men det är på ett plan lite trist. jag fortsätter nämligen köpa äventyr och blir lika besviken varje gång jag sätter mig ner för att läsa, och tröttnar efter fem sidor. Och det beror inte på att äventyren är dåliga (senast inköpa är Armitage files och Tatters of the King).
Vet inte riktigt vad jag vill ha för svar på det här- mer än att det är lite synd att inte uppleva glädjen av inköpta moduler, samtidigt som det är koolt att spelgruppens egen kreativitet liksom hittat ett sätt att få utlopp.
Spelar ni köpta äventyr?
Skriver ni äventyr till era kampanjer, eller kör ni impro rakt av?
Om ni skriver egna äventyr till era grupper- hur gör ni? Är det liksom 100 sidor bakgrundsforskat material med bilder och hand-outs?
Vad har ni nytta av för typ av texter? Om man vill skriva saker som ska användas- vad ska man då plita på?
/ Nils
Jag har alltid varit ett stort fan av äventyr och kampanjer, att köpa en ny bok, slå upp den, titta runt på bilderna, och sen läsa igenom den och kalla ihop spelgruppen.
Men. Sen jag började köra Story Now så har (tyvärr) mitt behov av äventyr helt försvunnit. Det är till och med så att jag upplever att köpta produkter/ äventyr försämrar min spelupplevelse. På ett sätt är det rätt ballt, för jag tror jag kan sätta mig ner med vem som helst, var som helst och spelleda ett kul äventyr. men det är på ett plan lite trist. jag fortsätter nämligen köpa äventyr och blir lika besviken varje gång jag sätter mig ner för att läsa, och tröttnar efter fem sidor. Och det beror inte på att äventyren är dåliga (senast inköpa är Armitage files och Tatters of the King).
Vet inte riktigt vad jag vill ha för svar på det här- mer än att det är lite synd att inte uppleva glädjen av inköpta moduler, samtidigt som det är koolt att spelgruppens egen kreativitet liksom hittat ett sätt att få utlopp.
Spelar ni köpta äventyr?
Skriver ni äventyr till era kampanjer, eller kör ni impro rakt av?
Om ni skriver egna äventyr till era grupper- hur gör ni? Är det liksom 100 sidor bakgrundsforskat material med bilder och hand-outs?
Vad har ni nytta av för typ av texter? Om man vill skriva saker som ska användas- vad ska man då plita på?
/ Nils