Nekromanti Äventyr

SoC

Veteran
Tja jag har skrivit ett Äventyr till DoD 6. Äventyret heter
Det gamla slottet och jag vill ha konstruktiv kritik inte bara skit dåligt t.ex. jag jobbar ochså på del 2 men man kan spela den uttan del 2 tror jag.

SoC

kraften kanske vinner i inre styrka men ingen överlever ett två hands svärd i huvudet hehehe.

Edgar

Warrior
Här är lite kritik:
Texten har för stor storlek, använd gärna storlek 12 (16 är för stort). Sedan har du en tendens att skriva armen istället för armén.

//Kalle - lyssnar på "i bergakungens sal"

SoC

Veteran
det var inte storlek 16 det var 18 och du förstår väll att jag menar Armén och inte armen. anars tack för kritiken mycket bra.

SoC

kraften kanske vinner i inre styrka men ingen överlever ett två hands svärd i huvudet hehehe.

Maggan

Swordsman
18!?

Usch då.... det behöver inte vara så stort vettu, det är inte antalet sidor som äventyret är på som räknas, utan innehållet. Mestadels är det t.o.m. bättre/skönare/härligare/snyggare om texten är mindre. Nåja, du lär dig nog.../images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

ceralion

Veteran
Tänkte bara skriva in mina kommentarer (som om jag vore någon expert, men men..): Here goes:

_________Kan förbättras:________
* För stor text. Dra ner storleken.
* Ska det vara så statiskt? "Så händer det, sen händer det..." Har RP inget att säga till om?
* Har vakterna verkligen bara 3 i SPI? Skogstroll har 5!
* Upprepande textstycken ibland... "Dom, dom, dom...."
* Skriv ut talstreck när någon säger något. Ex. "-Hej."
* Har barvakterna KAR 3? Taskig utstrålning och utssendet vill man inte ens tala om. Skogstroll har KAR 4, bara som jämförelse.
* Troll bor knappast i tält...

____________Positivt:_______
* Bra när tärningsslagen kan bestämma utgången av en händelse.
* Bra med kartan till byn.
* Bra varitaion av monster /images/icons/wink.gif
* Bra uppdelning av valmöjligheterna i slutet.

Klagar ingenting alls på bilderna, tvärtom! Det är bättre att försöka än att inte göra ngot alls.
Hoppas jag inte var för kritisk, ta till dig det du vill och strunta i mina övriga kommentarer =).

Bra jobb!

// carpe noxem - fånga natten //

Riddaren

Swashbuckler
Brödtext

Vanlig brödtext (dvs den löpande texten) bör normalt ha storlek 10-12.

Används två spalter passar 12 eller 11 bra, har man tre spalter bör det vara 10 eller 11 om det är en A4 som texten är på.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

SoC

Veteran
Tack för all kritik jag kommer att ha mindre text i nästa del.

SoC

Rimmer

Veteran
Det känns som om det är alldeles för lite information om spelledar personerna, en samling siffror på ett papper säger inte så mycket. Till exempel vore det intressant att veta:

*varför alven har varit på resa, vad tycker han om etc.
*varför dvärgen bor ensam, se ovan.

(Sedan kanske du skulle använda en ordbehandlare med rättstavningsfunktion, när man sitter och skriver som bäst så fäster man inte så stor vikt vid om man stavar rätt eller inte).

Hasse

Hero
Vill bara säga att jag håller med Edgar i hans kommentarer. vill dock poängtera förljande.

Låt spelarna åtminstonde tro att de har val möjligheter, ge dom möjligheten att själva fundera hur de skall lösa problemet med trollarmén. Sedan kan du genom lite ledtrådar peka dem i riktning mot Alvskogen.

Måste trollet som RP förhörde dö? de kan ta det till fånga istället t.ex. och på så vis undvika att han avslöjar dem.

Vad gäller Lindormen och dess horn så talar jag aldrig om sådan för mina spelare, dess användbarhet får de komma på själva, alternativt få reda på det genom ett slag i Zoologi, ev. ett INT-slag om de t.ex. tidigare under andra äventyr träffat någon med vapen som använder ett lindormshorn eller att de har hört sagor om dess förträfflighet som t.ex. spjutspets. Det viktiga är att de inte får det serverat för sig.

Jag hade inte heller sagt att det var en Lindorm de stred mot utan för att få reda på det så behöver RP klara ett Zoologislag, detta gäller även övriga monsteroch djur, har RP sett ett troll innan? Monster och djur som RP genom sin bakgrund kan tänkas ha träffat gäller detta dock inte för om jag ändå väljer att de skall slå så är det plusmodifikatioenr på det slaget.

Vad gäller del 2 så en viktig sak att tänka på är, Varför vill den mystiske ledaren anfalla byn, vad är det som driver honom?

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd