Vill bara säga att jag håller med Edgar i hans kommentarer. vill dock poängtera förljande.
Låt spelarna åtminstonde tro att de har val möjligheter, ge dom möjligheten att själva fundera hur de skall lösa problemet med trollarmén. Sedan kan du genom lite ledtrådar peka dem i riktning mot Alvskogen.
Måste trollet som RP förhörde dö? de kan ta det till fånga istället t.ex. och på så vis undvika att han avslöjar dem.
Vad gäller Lindormen och dess horn så talar jag aldrig om sådan för mina spelare, dess användbarhet får de komma på själva, alternativt få reda på det genom ett slag i Zoologi, ev. ett INT-slag om de t.ex. tidigare under andra äventyr träffat någon med vapen som använder ett lindormshorn eller att de har hört sagor om dess förträfflighet som t.ex. spjutspets. Det viktiga är att de inte får det serverat för sig.
Jag hade inte heller sagt att det var en Lindorm de stred mot utan för att få reda på det så behöver RP klara ett Zoologislag, detta gäller även övriga monsteroch djur, har RP sett ett troll innan? Monster och djur som RP genom sin bakgrund kan tänkas ha träffat gäller detta dock inte för om jag ändå väljer att de skall slå så är det plusmodifikatioenr på det slaget.
Vad gäller del 2 så en viktig sak att tänka på är, Varför vill den mystiske ledaren anfalla byn, vad är det som driver honom?
Hasse
So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd