ännu fler svar
"Kan man spela gamla äventyr från tidigare verisioner av D&D till D&D 6?"
ja om man är beredd arr lägga ner tid på att konventera dem. de stora skillnaderna är att tidigare versioner av DoD inte hade grundegenskapen SPI. Inga yrkesnivåer, inget SK eller KP höjning, annorlunda Magi-system samt inga regler för religioner med präster och maktböner. Så det blir en del arbete på att göra om SLP och monster så att det passar till DoD6 fast man får ju hela intrigen och handlingen gratis samt alla kartor. En sak till man kan behöva ändra på är geografiska namn då flesta gamla äventyr utspelar sig i Ereb Altor.
"Var kan jag få tag på färdiga äventyr till D&D 6 på nätet?"
Pröva på följande ställen
www.sverok.se/bank/
www.riotminds.c...ex/index.asp
www.spelaroll.net/svultnasvinet/ (äventyr finns under leverantörer)
www.hobbyspel.com/kammaren/ (här finns inga äventyr just nu men dock annat smått och gott)
"Och vet ni om det finns nån bra rollspels handel i Gbg?"
Ja Tradition i femman huset samt på järntorget. Sedan har du Flamman som finns vid Berzeliegatan. Läste även att SF-bokhandeln skall öppna 9/7 på Vallgatan i Göteborg. Hur mycket rollspel de kommer att ha vet jag inte men dess motsvarighet i Stockholm har iaf en del saker så förhoppningsvis så kommer även denna butik att ha en produkter.
"Men måste man ha dom världarna eller får man dom till när man köper färdiga äventyr?"
Nä alla officiella äventyr från Riotminds kommer dock, tror jag, vara placerade i Trudvang men det är inget som hindrar dig att flytta platserna till din egna värld om du har en.
Vad gäller Trudvang som är den officiella världen till DoD6 så finns inte så mycket släppt ännu, det finns ett kapitel om landet Ejland i äventyret Vildhjarta. Nästa produkt som kommer ge mer beskrivning av världen är "monsterboken" Jorges bestarium som är planerad att släppas 25 augusti. Dante visade ett smakprov i från den boken i ett inlägg nyligen.
Hasse
So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-07-06 23:09.</EM></FONT></P>