DoD Äventyrargillet

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,093
Location
Helsingborg
Jag kan för övrigt varmt rekommendera Fornsaga - ett spel folk borde prata mer om. Det har bra strukturer för att samskapa en yttre värld och en schysst hexgrid-generator. Det är enkelt att skapa grannbyar och även skapa trådar hos rollpersonerna som spelledaren kan skapa äventyr kring.

En bra läsning, om inte annat.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,447
Hur upprätthålls det ansvaret? En gemensam wiki? Krönikor på Discord/GDoc?
Jag tänker mig att spelarna får lägga in rollpersoner och kortfattade spelrapporter på Obsidian Portal, plus att vi har en discordkanal för tavernasnack "i karaktär".
 

Torch

Veteran
Joined
29 Mar 2024
Messages
4
Hur upprätthålls det ansvaret? En gemensam wiki? Krönikor på Discord/GDoc?
I min west marches har vi en discord och alla spelare som varit med på en session uppmanas att skriva en uppdragsrapport i en kanal. Har man skrivit sin rapport får man ett förbättringsslag nästa gång men de flesta verkar tycka att det är en rolig grej att göra också. Den lärda ankan & satyrmagikern skriver ofta lååånga rapporter men den lata katten skriver korta & koncisa rapporter där man får läsa lite mellan raderna för att förstå. På så vis finns det mesta att läsa för de som vill samtidigt som det går att hålla vissa saker hemliga ifall spelarna vill det.
 

MageSource

Veteran
Joined
8 Aug 2024
Messages
1
Kul att du planerar korta äventyr! Kanske du kan lägga till samarbetsmoment där spelarna .tillsammans skapa r b erättelsetrådar? det engagerar dem., mer och berikar kampanjen. Försök också att införa olika spelstilar så att ala hittar något som passar dem. lycka tll;)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,447
Om inte mina vanliga spelare vill haka på, kanske det blir den här varianten på Nördhäng Norrtäljes träffar :)
 
Top