Nekromanti Äventyrens betydelse

Troberg

Sinister eater
Re: Äventyrens betydelse (ot)

Organ said:
Arfert said:
Vi har ju bara släppt ett äventyr till F! ännu, men det har sålt hyfsat än så länge. Så det blir nog fler äventyr framöver.
Jag tycker ni ska släppa en rejäl bibba ensidessenarion.
Det är något jag gillar. En sida är allt jag behöver, en bra idé som jag kan jobba utifrån.

Min gamla Razor Ridge-kampanj var uppbyggd så, bara korta beskrivningar som sedan var tänkta att broderas ut efter behag, av både spelledare och spelare.

Upplägget var som en TV-serie (inspirerat av Buffy-spelet, även om kampanjen var mer en kombination av Buffy, Twin Peaks och Riket), med två säsonger (á 22 scenarios tänkta att kunna spelas ett scenario på en kväll). Varje säsong hade ett övergripande tema med en övergripande storyline och ett klimax, medan avsnitten ofta tog lite avstickare och bara drällde in lite mindre leads på överplotten.

Läs den här: http://rpglab.net/wiki/pmwiki.php/RazorRidge/RazorRidge (ingen klädkod för att få läsa den)

PAX

Jordisk Äventyrare
Western är ett spel med många äventyr. Rena äventyrsmoduler. Konventsäventyr och publicerade artiklar (Fenix).

Bassejr

Hero
Storuggla said:
"Kan det bero på att äventyren är dåliga"

Det tror jag. Med undantag för Dödspatrullen kan jag inte komma på en enda bra kampanj eller äventyr med ursprung i Sverige. Nu kommer folk bröla "Vildhjarta" men det får de göra, jag stoppar ost i öronen.

Storuggla, här tycker vi saker
Haha, varför skulle någon ropa Vildhjärta, det är nog det jobbigaste äventyret jag någonstin spelat...
Men bra äventyr/kampanjer med ursprung i fins det väl ett par. Jag vet inte om jag missförstått diskussionens ändamål om jag drar upp dom här, men Svavelvinter tycker jag förtjänar att bli kallad Bra. Betydligt bättre än vildhjärta.
Och så får folk tycka vad dom vill om Coriolis, men jag tyckte om Iskallt Inferno, trots att det var lite flummigt skrivet. Och samma sak för Ljusblommans mörka blad, också till coriolis. Kul, och väl uttänkt, rent underhållande, om än lite underligt skrivna.

EDIT: Som tidigare skribenter nämnt, i princip allt sm kommit ut till Fantasy, är också väldigt välskrivet och mycket underhållande,