Nekromanti Äventyret RÄDDA DRAKEN oo ja vist döda Princessan.

hatten

Swashbuckler
I ett lyckligt rike levde en drake denna drake var inte som andra drakar han var snäll och hjälte folk han var även medlem i regeringen och magi akademier så folket älskade honom.
Men en av Princessorna Mirranda "Den Fagra" även kallad "svart hjärta" hatade draken som var den enda i landet som inte blev trollbunden av hennes skönhet eller skräckslagen av hennes ondska och hon ville döda draken...

En dag när en grupp äventyrare var ute och äventyrade så träffade de på Draken som just då var i en by och hjälpte by borna att gräva en brun deras gamla hade torkat ut innan Draken åker där ifrån passade han på att hela alla skadade personer med sin magi han flög glatt där ifrån..
Sedan några dagar senare när äventyrarna vandrade genom slätten såg de en undersökn kvinna Princessan Mirranda som satt och åt mat omgiven av soldater som höll på att spetsa bönder levande.
En av den onda Mirrandas vakter ser äventyrarna coh en vild jakt börjar äventyrarna bör få en chans att komma undan in i den mörka skogen annars slutar äventyret här..
Sedan efter några dagars äventyrande i den mörka skog som visar vara ljus under dagen möter de draken igen men han är skadad någon har skjutigt en Arbelast lod genom hans vingar och han har kraschat i skogen och är skadad.
Bedjande ber han äventyrarna om hjälp Blidans lod var förgiftad med Drakbanne och han kan inte använda sin magi eller sina magiska förmågor.
Vad värre är säger draken är att han är så skadad att han är svag som en 10-12 personer och Prinsess Mirranda soldater är på väg och de tänker ta honom till fånga så att hon kan offra en levande Drake under mörka demoniska ritualer.
Miranda säger draken har en medaljong som gör att ingen drake kan använda våld eller magi mot henne eller någon inom 100 meter från medaljongen tyvär så kan hon använda våld mot oss Drakar.
Mirrandas magiska egenskaper är nästan men inte riktigt på en drakens nivå genom medaljongen.
Sen hör spelarna en arme komma stormande ( draken ligger still orkar inte röra sig brutna bakben vid landingen ) armen verkar ha en STOR bur med sig.
Draken ber äventyrana att gömma sig och komma och befria honom senare genom att de kan stjäla medaljongen från Mirranda så att Draken kan bli fri att använda magi igen......
OM spelarna gömde sig från armen så är de levande annars slutar äventyret här när Mirrandas arme övermannar äventyrarna 10 mot 1 och dödar dom på grymmas möjliga sätt ( tortyr om det går )..

Om spelarna väljer att hjälpa Draken så måste de smyga till Mirrandas slott på borggården ser de Draken ligga fångad kedjad i en magisk bur om hans hals hänger kedjor av dvärga stål..

Enter The Dragon Då kommer Bruce Lee.. Nej skämtar bara.. *ler*
I alla fall Mirrandas rum är i den understa av källare i samma plan där hon har sitt Tortyr rum Rummet är målat i rosa och är fyllt med blommor och bilder på torterade offer utanför vaktar alltid soldater och i rummet har hon Kvällens älskare..
( Kvällens för det är sällan som de varar mer än en kväll enkel regel: "Tillfredställ mina behov och du får leva och du eller din familj får 10 000 i silver misslyckas och Du och din familj dör" är valet som Mirranda ger sina älskare )
Kvällens älskare har Mirranda behållt i nästan 5 dagar vilket är ett rekord han är livrädd och vet att det är bara en fråga om tid tills han misslyckas Kigara är hans namn.. *ler*

hatten

Swashbuckler
Re: Delade smärtor är dubbla smärtor..

Spelarna är ute och äventyrar som vanligt och har nu valt att koppla av i ett till synes ofarligt värdshus..
Men dolt gömd under kokmössan finns en ond magiker som planerar att förbättra sin förmåga att tåla stryk
han ansåg att det bästa sättet att få i så många som möjligt den magiska drycken är genom att arbeta på ett ställe där det finns många personer och han gillar att laga mat nästan lika mycket som han gillar makt och missbruka den.....
Han ska resa till Jargien och för att öka sin chans till överlevnad har han gjort en magisk alkemiskt dryck baserad på den Effekterna "Delad Trauma" och "Delad utmattning" och vist ja han gillade inte smärta så "Delad Smärta"..

Äventyrarna + Valfritt av SL utvalda får i sig den drycken och nu så finns det ett band mellan magikern och dom alla poäng av Trauma, Smärta, Utmatning, som magiker får delas jämt mellan alla i den gruppen tills dess att magikern Alkemiska dryck upphör att verka avstånd verkar inte spela någon roll... ( det är först när HAN väljer att den ska sluta eller när han är död men dör han av trauma skador så *hmm* ops alla dör.. )
( tyvär så har det blivigt en sne effekt Alla som har fått i sig drycken verkar veta åt vilket håll magikern är om han är längre än 5 km så känner de av att något viktigt är åt det hållet )

Efter att ha Alkemat alla så tar magikern ut sin lön och springer mot Jargien på grund av att alla utmatning som han får av att springa delas på X-antal personer så kan han nu springa ganska långt innan han måste vila för kvällen och han har ganska bra motion redan från början..
Spelarnas reaktion bör vara Uj va trött jag håller på att bli i benen konstigt jag sitter ju still och vilar..

Andra dagen bör de känna av att något viktigt är 5 km norrut men gör de inget låt magikern bli upptäckt av några rövare och låt han bli misshandlad ett tag ( inget allvarligt men låt alla få ungefär 5 poäng Trauma och 10 poäng smärta och en skänsla av att hålla på bli dränkt )
I ett av rummen hittas av städerskan en lapp i den öppna spisen där det står vad han har gjort och att han kommer att försöka bryta sig in i Davals hemliga bibiotek Inkvisationens rum för beslagtagna böcker och tjäla boken "De Odödas arme" av Durval Unt Beor.
Prästinnan Cassandra i byn har profetiska förmågor ( hon förutsåg att byn skulle drabbas av pesten och den skulle döda nästan alla om ingen gjorde något ( men inga trode henne då ) sen förutsbåde hon att David Duncans farm skulle rasa ihop och döda alla om David inte reparerade huset ( men ingen trode på Henne då ) nu är det Tredje gången gillt Prästinnan påstår att om ingen omedelbart åker in och räddar magikern så kommer Inkvisationen fånga honom och bränna han och OSS levande tyvär tror ingen i byn henne då okej hon hade rätt de två första gångerna MEN det kan förklaras genom slump Okej för att tro på gudar och magi men profetiska förmågor....
Cassandra kommer upprepa de andra varningarna hon har gett och det var rätt DÅ tänk om det är rätt nu då tänk
( lappen är en av många magikern har skrivit och kastat bort det är ett brev till en kollega det tog många försök innan han lyckades formulera brevet på rätt sätt kollegen bor i typ välj lämplig stad 5 km söder ut från byn..

Virocon

Swordsman
Operation Självmord...

Verkligen, om den här kvinnan besitter sådana krafter, och man nu tidigare måstat gömma sig från hennes soldater, hur ska man då kunna ta den ifrån henne och än värre stoppa hennes livvakter då man ska rädda draken?

/Krucifiction? Good, go to the left line. Krucifiction? Good, go to the left line.
Krucifiction? -No, freedom actually.
What?
They caught the wrong man, so I'm being released.
Oh, good for you then. Bye!
No, I was just kidding, its crucifiction.
Oh, funny guy, eh? Well, it's the left line. Next! Life of Brian

Dougald MacD

Veteran
Re: Delade smärtor är dubbla smärtor..

Hatten, you've done it again!!
Vilka brilljanta äventyrs uppslag, dom ska jag utsätta mina "stackars" spelare för.

Glad Dogge

Sodivra

Champion
Instämmer!

Hatten, kan inte du samla alla smarta äventyrsupplägg på din hemsida eller nåt.. (Jag var där å kollade lite.. DoD-länken funkade lite dåligt.)

/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal

hatten

Swashbuckler
Re: Instämmer!

*hmm* Bra ide faktist ska börja och klura ut lite..
Tyvär så måste jag fixa en del länkar på sidan först *ler* men bra ide tänkte inte på att mina äventyrs frön kan vara något att spara..

hatten

Swashbuckler
Re: Operation Kreativt tänkande

Inga uppdrag är omöjliga hur kraftig en människa än är så är hon/han människa och har mänskliga behov.

1 sömn
2 mat
3 skador

Genom att använda antagligen den mänskliga faktorn hos kvinnans och utnyttja dom eller de mänskliga faktorerna som finns hos vakterna bör man kunna lösa uppdraget.
allt som kräsv är kreativt tänkande hos Spelarna..

Jag vill inte vara negativ, men dina äventyr verkar inte vara särskilt seriösa. En ond prinsessa som ska fängsla en drake. var utspelar detta sig? En magiker som anser att han ska knyta massa magiska band runt sig så att alla i jargien blir misstänksamma för att han aldrig blir trött? Jargierna dödar inte alla icke-jargier om de inte har skäl till det.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Ignatius

Veteran

Precis. Hatten har inte tänkt på var detta skall utspela sig. Jag menar en ond princessa. En drake som behöver hjälp... ja,ja.

För Daak!

hatten

Swashbuckler

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>silversurfan
Jag vill inte vara negativ, men dina äventyr verkar inte vara särskilt seriösa. En ond prinsessa som ska fängsla en drake. var utspelar detta sig?
En magiker som anser att han ska knyta massa magiska band runt sig så att alla i jargien blir misstänksamma för att han aldrig blir trött? Jargierna dödar inte alla icke-jargier om de inte har skäl till det.

"I begynnelsen skapade människan Gud"<p><hr></blockquote><p>Var det utspelar sig: Där SL vill att det ska utspela sig..
Angånde hur seriös drakäventyret är: Seriös har inget med äventyret att göra Jag driver med sagorna om bortrövade princesor och elaka drakar i detta äventyr. Har du inte fattat det ÄN ?
Magikern band: Är inte ett skämt om man läser och tolkar Effekterna så skulle en skicklig magiker klara av att göra ett sådant band mellan sig och andra på så sätt minska chansen att han dör.
och om jag hade den totala fysiken av säg 20 pers som delar min utmatning så skulle det betyda att tja låt mig säga så här man skulle kunna springa utanproblem i åtminstånde något dygn *ler*. ( Man färdas snabbare utan häst då )
Jargier skulle döda folk som försöker
1 stjäla magiks bok från inkvisationens bibiotek ( Läs äventyrs förslaget ) Vilket är orsaken till att magiker vandrar IN i Jargien.
2 Personer som använder magi i landet.
3 Främlingar som verkar konstiga magiksa kan bli utsatta för förhör av inkvisationen eller lag män.

Sodivra

Champion
Humph!

Min käre Ignatus, jag tycker att det låter som det kan
utspelas exakt var man vill. Joho, så flexibelt är det!

Föresten hatten: Databas: Det MÅSTE du göra!

Hatten, vad jag menar är varför lägger du in ett inlägg om massa dumheter? En magiker använder sig nog inte av magi i Jargien inför massa människor. Hur skoj är det om ens sl ballar ur totalt?

Sodivra

Champion
Jo..

Överallt där det finns drakar.

Nog för att jag har humor men om hela äventyret ballar ur, som vissa personers verkar göra, blir det i längden ohygligt tråkigt och väldigt oseriöst. Tro mig, jag vet. Min förra spelgrupp tenderade att få dessa impulser och det blev VÄLDIGT tråkigt.

För övrigt Hatten, om det var smaffy som la in det inlägget så var det jag som var SL när han tog boken, och han använde list och inget annat. Det var (enligt mig) ett väldigt roligt, seriöst och spännande äventyr utan några löjligheter.

Sodivra

Champion

Vadå "framför en massa människor"? Han gör det nog hemma.. Sen om han aldrig blir trött.. Tja det finns nog inga fysik-inspektörer i Jargien.. Då finns det ju mycket värre saker som alla släpper igenom utan att blinka..

Då han behövde magi för att skydda sig från att bli uppäten av de ONDA jargierna, så misstänkte jag att han skulle använda det rätt så öppet. Varför skulle någon vilja dra till sig uppmärksamhet genom att ha massa magi runt sig? Dessutom om man planerar att sno magikerböcker från jargiernas bibliotek.