Nekromanti Äventyret RÄDDA DRAKEN oo ja vist döda Princessan.

Azagthoth

Myrmidon
Re: Jo..

Man ska inte missbruka denna makt.

Så länge denna makt används för att spelarna skall ha roligt så missbrukas den inte.

/Azagthoth

Sodivra

Champion
Nej, nu slutar vi bråka!

För att svara på silversurfans fråga:
Jag skulle kunna tänka mig att slänga in det här äventyret i Jargien, Asharien, Consaber, Thalamur..

Det är ju rätt tydligt att vi har olika synsätt på det hela.
Nu slutar vi bråka, och blir vänner igen, va? /images/icons/smile.gif

/Arvidos, Riddare av nätet
Gillar ridderlig respekt och ideal
Kram!<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Arvidos on 2000-12-16 09:49.</EM></FONT></P>

hatten

Swashbuckler
Re: Instämmer!

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>silversurfan
Hatten, vad jag menar är varför lägger du in ett inlägg om massa dumheter? En magiker använder sig nog inte av magi i Jargien inför
massa människor. Hur skoj är det om ens sl ballar ur totalt?

"I begynnelsen skapade människan Gud"<p><hr></blockquote><p>Åå ett av de roligaste och mest spännande äventyr var när jag som SL hade flippat ut helt och skrivigt ett äventyr som kallades bröllopet på gråstensslott detta äventyr vars intriger jag hämtet från tvåloperer som "Vänner och Fiender" "Glamor" och anndra jag satt två dagar och studerade innehållet i tvåloperer bara för att få uppslag och UJ UJ UJ vad spelarna skrattade darrade av fruktan och kliade geni knölana i hopp om att hitta en ledtråd ut ur problemet..

Så humor och rollspel går utmärkt bara man inte låter humor bli allt som man använder variation är ett måste..

Grymt, gruff.

I Jargien så betyder att man sett en drake att man gjort en oförlåtlig synd. I asharien finns det inga prinsessor. I consaber har det inte fötts en arvinge ännu, och den enda draken där är sir verdurakh. Han springer inte runt och hjälper befolkningen. Han har fullt upp med det politiska maktspelet som utspelar sig där.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Re: Instämmer!

Det är ju det jag säger!

Visst, komedi och realism är helt ok bara man inte går till överdrift.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Azagthoth

Myrmidon
Re: Dessutom...

...vad hindrar dig att lägga in ett par drakar till och du tycker att det saknas några? Vad hindrar dig att använda Verduhrakh ändå? Och vad hindrar dig att slänga in en tronarvinge i alla fall?

Ungefär min poäng för fem, sex inlägg sedan...

/Azagthoth

Man Mountainman

Storsvagåret
det...

...var ungefär det fånigaste argumentet man kan tänka sig. det är ju för sjutton rollspel, inte sant. Vad säger att det ens behöver utspela sig i Mundana? Det är väl bara att svänga ihop standardfantasyvärlden "Standardfantasyvärlden" och köra äventyret där. Alla vet hur standardfantasy fungerar, så det blir inte något slitgöra för SL.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Krille

Super Moderator
Re: modulerna...

"Consaber, Asharien & Soldarn m,m."

Åkej, det står något i en modul om att draken Verduhrakh finns i Consaber. Och? Det står inte att det inte finns fler drakar, och det står inte att du inte kan få strunta i vad som står i modulen.

Återigen, vad hindrar dig från att köra över modulerna? Vad hindrar dig att lägga till information som inte står i modulerna? Vad hindrar dig att skriva om information i modulerna som är i vägen för din balla story?

Lär dig följande: Eon är ditt rollspel. Neogames har inga faktapoliser som sliter ut spelarna och arkebuserar dem på stället om ni bryter mot reglerna eller modulerna. Du får ändra vad sjutton du vill i dem, tro mig, och du kommer aldrig att bli straffad för det.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>