Nekromanti Äventyrs hjälp (Spoiler för Johan och Mikael)

tiger9

Veteran
Detta bör inte läsas av mina spelare, specielt inte av Johan Nilsson och Mikael Wikell.

Jag behöver lite hjälp med ett äventyr, plus synpunkter på det jag har.

Det här är kortfattat hur äventyret är:
Rollpersonerna som är i Talon får i uppdrag av en magiker att hämta en svart äggformad sten (en av conjungiterna). Den finns enligt magikern i ruinerna vid Karhlafloden på Takkalor. Magkern har hyrt ett skepp med besättning för resan. På vägen blir dom anfallna av tirakiska kapare (bara för att få testa det nya skadesystemet). Dom drivs efter en stund bort. Dom kommer senare fram till ruinerna, hittar en ingång som leder neråt, möter ett monster (som bor där) och hittar föremålet. När dom kommer upp igen så blir dom upptäckta av henea alver och blir jagade tillbaka till båten. På vägen tillbaka hamnar dom i stiltje ett par dar, samtidigt som sjömän hittas döda ombord på båten. Rollpersonerna blir utsatta för ett/flera mordförsök. Dom kommer (förhopningsvis) på vem den skyldige äe efter lite detektiv arbete (den skyldige har sår på ryggen som påminner om piskrapp( en xinu kultist som kommit med på båten för at komma åt conjungiten)). När dom kommer tillbaka är magikern borta, hans tjänare säger at han har åkt till "någon stad". När rollpersonerna kommer dit hittar dom inte honom. Efter lite detektivarbete upptäcker dom att han kidnappats av "några". Dom befriar honom och får sin belöning.

Frågor:

1. Ligger ruinerna vid Karhlafloden precis vid vattnet eller en bit in i djungeln?

2. Vilket "monster" kan ha bosatt sig där?

3. Vilken stad kan magikern ha åkt till och varför?

4. Vilka kan ha tillfångatagit magikern?

Är väldigt tacksam för hjälp eller synpunkter.

Marukusu

Hero
Svar på tal

Svar på samtliga frågor: Du är SL, du bestämmer! Du är fri att förändra hela Mundana om du vill det, du kan slänga in maskingevär från andra eoner, låta alla dvärgar bli utrotade av den fruktade dvärgapesten, du kan byta namn på kejsar Jargus till Kalle Anka, du kan rentav låta en helt ny kontinent ligga mitt emellan Takalorr och Consaber om du nu skulle vilja det. SL är ofelbar, hans/hennes ord är lag och det enda rätta.

MVH
Danne, Gudomlig SL

DarkMystic

Swordsman
1. Ligger ruinerna vid Karhlafloden precis vid vattnet eller en bit in i djungeln?
En bit in i djungeln om jag minns rätt

2. Vilket "monster" kan ha bosatt sig där?
Odöda, Sagutaurer, Gargoyler, Gorgoner, Jättespindalar, Troll, galna alver, jag kan bo där :gremgrin:, Wyrder, Drakar, Rollpersonernas mammor eller något annant läskigt.

3. Vilken stad kan magikern ha åkt till och varför?
Han har åkt till Helm i Damarien för att förhandla med Xinukultisterna om det svarta ägget men de tyckte väl om att knyta fast honom istället...

4. Vilka kan ha tillfångatagit magikern?
Xinukultister Xinukultister Xinukultister Xinukultister eller Helmgastar eller tillochmed rollpersonernas mammor...

Och förresten vet rollpersonerna vem Xinu är och att Xinukultister gillar att piska sig själva annars kan det bli svårt med det därra dektivarbetet...

/DarkMystic sover ibland i ruinerna vid Karhlafloden...

Wictor

Warrior
Vilka kan ha tillfångatagit magikern?
För att ge det hela en smått oväntad vridning kan ju jargiska häxjägare kanske ha ett finger med i spelet, antingen har han gjort något för att stöta sig med dem eller så är han bara magiker. Själv älskar jag att låta mina spelare råka ut för oväntade saker.

Aeon

Warrior
Sånt där är tåkigt

Varför är det så att när man frågor om något på det här forumet är det alltid någon som måste säga "Men du är ju SL du får ju bestämma hur du vill!"

Man frågar ju på forumet för att dela med sig och få inspiration. Inte för att få en pik att det faktiskt är upp till en själv.

Martin

Marukusu

Hero
Oh yeah?! [Försvars-OT]

"Varför är det så att när man frågor om något på det här forumet är det alltid någon som måste säga 'Men du är ju SL du får ju bestämma hur du vill!'"

För att det är så, kanske.
SL och enbart SL bestämmer hur långt ifrån floden ruinerna är, hur bra stråtrövarna är, vilka vapen som används i Tarhai etc. och folk har egentligen ingenting att säga till om när SL väl har sagt sitt. Andra kan bidra med förslag, men det är alltid upp till SL att bestämma huruvida de skall användas och hur, således så tycker jag att det är en god idé att man främjar SL's fria tänkande och utnyttjande av den egna fantasin.

DET tycker jag.

"Man frågar ju på forumet för att dela med sig och få inspiration. Inte för att få en pik att det faktiskt är upp till en själv."

Var det en pik eller?! Herregud vad folk vrider och vänder på saker och ting nu för tiden. Ett "hej" kan ju tolkas som ett "dra åt helvete"...

Och hädanefter vill jag att SAMTLIGA klagomål gentemot mig, mina åsikter, mina inlägg, min frisyr eller vad som än har med mig att göra tas upp med mig direkt via PM. Vill ni klaga så gör det face to face istället för via mellanhänder.

MVH
Danne, gillar folk med KARAKTÄR och RYGGRAD...