Hur känns detta dom modell för äventyr i en kampanj?
Vad har jag missat och vad saknar ni?
Äventyrs modell
Inledning
En kort sammanfattning av äventyret och lite ideer hur man kommer till äventyret och målet med äventyret. Kliche personernas motivation för att utföra äventyret
Stämningen
Ett försök att sammanfatta den stämning som genomsyrar äventyret och tips på hur man kan höja stämningen. Handlingen Själva äventyret, jag brukar presentera det i en tidslinje. Om man skriver de händelser som sker per dag så brukar det bli ganska överskådligt.
Fakta
Saker som rollpersonerna kanske listar ut och som de har användning av i äventyret och i kommande äventyr. Det kan vara saker om världen, ledtrådar eller bara allmänna fakta.
Platser
En beskrivning över de olika platser som rollpersonerna kanske kommer att besöka.
Personer
Spelledarpersoner som rollpersonerna kanske stöter på under äventyret.
Komplotter
De olika komplotter som existerar i området där äventyret utspelar sig.
Vad har jag missat och vad saknar ni?
Äventyrs modell
Inledning
En kort sammanfattning av äventyret och lite ideer hur man kommer till äventyret och målet med äventyret. Kliche personernas motivation för att utföra äventyret
Stämningen
Ett försök att sammanfatta den stämning som genomsyrar äventyret och tips på hur man kan höja stämningen. Handlingen Själva äventyret, jag brukar presentera det i en tidslinje. Om man skriver de händelser som sker per dag så brukar det bli ganska överskådligt.
Fakta
Saker som rollpersonerna kanske listar ut och som de har användning av i äventyret och i kommande äventyr. Det kan vara saker om världen, ledtrådar eller bara allmänna fakta.
Platser
En beskrivning över de olika platser som rollpersonerna kanske kommer att besöka.
Personer
Spelledarpersoner som rollpersonerna kanske stöter på under äventyret.
Komplotter
De olika komplotter som existerar i området där äventyret utspelar sig.