Re: Näij!
Vad är det för jävla hårklyverier? Vad spelar det för roll om de ämnen som avhandlas på forum X inte helt och hållet faller i linje med forum X:s titel?
All roll någonsin. Till exempel skulle jag antagligen bli irriterad om det förekom deckartrådar på SF-forumet. (Och skillnaden mellan any two given genres tycker jag är mindre än den mellan spel och äventyr.)
Överhuvud taget är det där en nonsensinvändning, eftersom forumen faktiskt
har kategorier och det inte egentligen finns någon anledning att posta på fel forum, eller för den delen ändra på kategoriernas omfattning så länge de faktiskt omfattar allt man kan vilja diskutera.
Eller kan det vara så att du har något praktiskt argument för att rollspelsmakande och äventyrsmakande bör avhandlas på separata forum?
Ja, det också; äventyr är nämligen ungefär det enda jag tycker legitimt hör hemma på Rollspel-forumet. Jag hatar ju navelludd-trådar som »vilken version av Ostbåge RPG tycker du bäst om«. Eller okej, allmänna företeelser i rollspel är väl också vettiga där, men äventyr är i alla fall hälften av allt det som borde förekomma där. Alltså är det ju helt mentalt att
flytta det till ett annat forum som har sin egen avgränsade omfattning, vilken omfattning dessutom är definierad så att äventyr
inte ingår.
Till yttermera visso förstår jag inte vad det är som
hindrar någon att diskutera äventyrsmakande på Rollspel, för det är ju inte så att det finns någon sorts hemliga, exklusiva funktioner enbart på Makar; forumen är ju funktionellt identiska. Och minns jag rätt har ju en och annan hävdat att de inte
aaaalls kan prata äventyrskonstruktion på rollspel.nu nu när de elaka adminerna
förbjuuuudit det, which, like, what?
Jag ser det också så att äventyrsmakande är något som främst
brukare ägnar sig åt, medan spelmakande är något som primärt sysselsätter, tja,
spelmakare.
Även om man bytte namn på rollspelsmakarforumet till "Konstruktörsforum" eller något liknande?
Det skulle i och för sig förbättra den rent semantiska aspekten avsevärt, eftersom man då sluppe göra motsvarigheten till att diskutera palsternackor på ett forum betitlat »Körsbär
Only«, men en sådan ändring skulle ju fortfarande obviera rollspelsforumet såsom varande existensberättigat.
Liksom, jag vänder mig främst mot det för att det är en
dum och onödig förändring, inte för att det är en i allt
omöjlig ändring.
Jo, och så vill jag förstås inte ha några vidriga untermenschen på Makar, heller.
/Feliath — inte din mammas pastillfabrik