Har lite små funderingar.
Hur funkar vädret här i förhållande till vädersystemet i Sjöfarare och Pirater? Tycker att det systemet ger rätt så bra och trovärdiga väderförlopp till sjöss men det är svårt att integrera med hur vädret är till lands. (Min visserligen rätt dåligt underbyggda känsla är att i "verkligheten" så är det mycket vanligare med molnighet och nederbörd över land än över hav.)
Det vore också önskvärt att man för flera saker kan skapa listor. Såg att man kunde generera mer än en SLP i taget. På samma sätt borde man kunna göra med t.ex. rykten, föremål, böcker, etc etc...
Sedan är min känsla att matpriserna i värdshusdelen är lite väl höga, speciellt för de lägre kvalitetsnivåerna. Men utan att kolla i böckerna vet jag inte om det är ett "fel" från din sida eller en bugg i utrustningslistorna som ligger bakom.
Vissa ingredienser känns också lite malplacerade på vissa nivåer. Även här vore det bra att kunna få ut listor. Ofta vill man kanske kunna välja nått som känns lämpligt utifrån tid och platts i kampanjvärlden. (Ett värdshus i en kustby serverar angaligen mycket fisk och ett i en by med svinuppfödning mycket fläsk t.ex.)
Rent allmänt för oss som inte sitter med dator framför sig vid spelandet så bör man kunna få ut saker på ett smidigt sätt. Antar att det är ctrl+c ctrl+v till texteditor som gäller för närvarande?
Känns som att det finns potential för en hel del "godis" här även om det ju av naturliga skäl är lite "ofärdigt". Bra!
/Bjorn