Jag tackar och förnöjs av din beröm... Något jag inte trott jag skulle få. Tack!
Tyvärr så kan jag egentligen inte diskutera slut, rälsning eller något, eftersom allt det där är helt olika från SL till SL. Och hur många
näst intill rälsningsfria äventyr finns det? Jag har då inte stött på många, kan inte ens komma på ett...
Man skulle kunna ha ett möte som indirekt leder in på vissa saker genom antydningar, texter, kartor, berättelser etc. Någon gammal skrift om gengångare... Det är ju möjligt, eller hur? Sedan beror det på vilka, vad, när - när det gäller möten, det går att styra till äventyrets layout på så många sätt så att det blir mindre och mindre rälsat...Det gäller bara att vara smart och jävligt påhittig... Nu snackar vi inte just denna pryl, utan alla äventyr...
Som man ser, det är jäkligt svårt att diskutera sådant. Det leder ju inte så långt eftersom allt beror på det och det och den och den... osv.
Och - japp, det är därför jag inte spann vidare på idén själv. Jag vill uppmuntra folk till egna scenarion och äventyr. Jag har hört allt för många rpg-kids som gnatar med dåligt internetmaterial osv. Jag vill att folk ska skriva själv. Att göra sådant utvecklar ju fantasi, skrift och språk, kunnighet och hjärna väldigt mycket, om man ger sig in i det... Just det vill jag uppmuntra. Att utveckla sig själv, göra de man själv velat spela många gånger etc.
Sen är det en annan sak. Jag har alltid velat jobba med rollspel och sådant som en utav dessa "bakom spelet"... Ja du fattar. Nu när jag fick lite dillar i huvudet tänkte jag att jag kan göra ett litet arbete som inte är något vidare att blåsa vind i segel med, men som i alla fall kan användas för att höra vad folk tycker om det lilla man gjort. Det kan ju i alla fall duga som en klenstart. Plus att arbeten i word är inte så fräckt, men tack vare lite tips från Ackerfors till en helt bortkommen dumbom då det gäller att utveckla till pdf-format så tillkom suget på den vägen med.
Eftersom du verkar tycka det var dugligt skrivet, och eftersom jag själv tyckte det var jättekul och givande så
har jag faktiskt börjat arbeta på ett helt äventyr som faktiskt kan bli ganska bra, tror jag själv... Kanske rälsat, kanske rälsat som sjutton, vet inte eftersom jag just startat... Men jag är inte så hård vad det gäller rälsning - ta alla färdigskrivna äventyr som finns, de flesta av dem (skrivna av "proffs") är ju faktiskt ofta rätt rälsade.
Än en gång, tack - det värmde och gör det roligare att fortsätta med att försöka med fler projekt.