Nekromanti Äventyrskapande (kedjebrev)

Quadrante

Grisbonde
Nu hade jeg egentligen tänkt att lägga upp ett antal bilder, några till "jazzspalande djur i en storstad", några till "flickor på en skola" och några till något "mystiskt nutida religöst grejs". Och utmana de som känner sig träffade att göra ett äventyr. Jag hade egentligen först tänkt på att starta en tråd där man gör en liten del och sen lämnar över till nästa, men kom inte på någon bra form för det. Alltså, ett slags "låt oss skapa ett äventyr tillsammans".Men så är det ju julafton, så jag väntar nog med det här tills vidare. De som känner sig träffade akn höra av sig och säga om det skulle vara en kul ide, kanske här eller off-forum.

GOD JUL PÅ ER ALLIHOPA !

Rising

Vila i frid
Men så är det ju julafton, så jag väntar nog med det här tills vidare. De som känner sig träffade akn höra av sig och säga om det skulle vara en kul ide
Jag tycker inte att man ska posta skitbajsiga inlägg som enbart kan bli någorlunda läsvärda om andra forumiter hjälper till och postar något vettigt. Vi borde ha ett namn för det; forumiter som postar gronkelhånglarinlägg och förväntar sig att andra forumiter skall göra deras tråd läsvärda. Liksom, om du inte själv kan göra din egen tråd läsvärd, då kanske du borde hålla käft redan från början? Jag skiter i att det är jul, du kan linda in dig i glitter och stoppa upp en pinne i arslet och kalla dig för "årets julgran" om du vill, jag tycker ändå att du är en stor djävla nolla om du tycker det är okej att posta inlägg som kräver andra forumiters medverkan för att bli intressanta. Ingen bör komma undan med att posta ett fullständigt intetsägande inlägg, även om det är juletider.

Så posta något vettigt, då har du mina fulla lyckoönskningar, och jag kommer till och med hjälpa till dig i tråden då, annars åker du bort från min julklappslista snabbare än Anne Heches fingrar i en bowlinghall under ett strömavbrott mitt i ladies night.

GlueBall_UBBT

Warrior
Hoppsan! [OT]

Någon fick inte vad han önskade sig i julklapp :gremshocked:

Men jag håller med Rising. Ett inlägg bör vara något mer än en uppmaning till andra att skriva svar.

Rising

Vila i frid
Re: Hoppsan! [OT]

Någon fick inte vad han önskade sig i julklapp
Jag fick nog snarare lite för mycket av vad jag önskade mig på julbordet, ;^) Men jag ville också skriva ett överdrivet inlägg för att inte framstå som bitter, ty det är ju bara otrevligt. Quad är ju ball, och vet att jag gillar honom, så jag ville mest uppmuntra honom (och Troberg, som annars är den forumit som är mest känd för att inleda fantasitrådar utan att själv delta i dem) att börja, själva.

Kanske är det särskilt viktigt i så flummiga trådar som denna. Jag kan helt enkelt inte börja förrän jag begriper vad Quad vill att jag ska göra. Jag begriper inte.

/Rising
tycker själv att "gronkelhånglare" var ett kul ord som fångade den tönt-arga känsla jag siktade efter i inlägget. (om ngn fårskalle tycker att jag var mer otrevlig än löjlig så ber jag däremot om ursäkt, även om jag egentligen tycker att ni borde köpa lite Midol och sluta vara i vägen)

Grog

Swordsman
bra inlägg eller inte [OT]

Jag tycker inte att man ska posta skitbajsiga inlägg som enbart kan bli någorlunda läsvärda om andra forumiter hjälper till och postar något vettigt.
jag tycker du har fel, men inte till hundra procent. grovt sett tycker jag två typer av inlägg är försvarbara;

- du säger något som tillför andra något.
- du frågar andra om hjälp.

de bästa trådar är, enligt mig, de där du både tillför något men du lämnar lite utrymme för en diskussion. vad är meningen med att posta inlägg som bara är reklam för din färdiga lösning? då kan jag ju bara läsa det färdiga spelet på en gång istället. jag tycker det är bättre att säga att "såhär tycker jag man kan göra, men jag får problem med detta. har ni någon idé hur jag kan fixa det på ett smidigt sätt?"

det finns andra typer av bra inlägg, men att bara ordbajsa för att få mer xp klarar jag mig utan. (du får själv avgöra hur detta inlägg skall kategoriseras.)

detta forums starkaste sida är att det finns så många vettiga människor med årtionden av rollspelserfarenhet, så varför inte nyttja dessa balroger?

Quadrante

Grisbonde
kalle valle kobra

Inkel dunkel bubba bubba.

Samba lumba lumel kummel lumumma. Babbe gadde son dust blasto bibbot sunk, badosch. Bingen sunket dunket dumpa, balle stoffish erectus blajen. Madde vickevire vickan damen knugen hojaholla. Sum ergo, Qui sum qui sum.

Mackel dacker grolsh.

Quadrante

Grisbonde
Nämen Benny! [OT]

Det är ju tur att jag är en så hårdbarkad och erfaren (Läs:gammal kuf) att jag inte hinner bli sårad av ett inlägg som titulerar mig gronkelhånglare.

Kan i och för sig se vad i inlägget du ser som "meningslöst dravel", men det är också en tydlig hint om att jag inte hade tid att skriva hela utan att del två skulle komma efter juldagen. Nu kan man ju anse att jag borde ha sådant hov att jag håller mig från att skriva inlägg under tidsbrist, då jag (vilket är känt) uttrycker mig luddigt när jag har gott om tid.

Quadrante

Grisbonde
Omformulerad frågeställning (kedjebrev)

Kopiera inlägget ovan och posta det i tio olika forum, så får du tur i tre år.

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Nä det är givetvis inte sant.

Det jag funderade över var två saker, dels ett slags följetångsskrivande. Mest lämpat för detta vore nog att skriva ett äventyr, eller en berättelse men man skulle också kunna tänka sig ett spel. Nu vet jag inte om det skulle funka, eller snarare så vet jag att det inte skulle funka, defenetivt inte över forumet.

Den andra saken jag funderade i var, att jag skulle, lite likt "skräpbilderna" i en julklapptråden, skulle lägga upp ett par bilder.

Men att de skulle vara nygjorda och gjorda för att knytas ihop, men att jag inte skrev storyn, utan överlämnade det ät någon annan. Bäst skulle det funka som en "battle" eller samarbete. Utmaning skulle vara roligare, mindre säkert.

</font></td></tr></table>

_-olle-_

Veteran
Wot?

Förmågan att formulera vettiga frågor är ju förutsättningen för de flesta diskussioner... jag förstår inte vad du menar...

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Re: Omformulerad frågeställning (kedjebrev)

Nu vet jag inte om det skulle funka, eller snarare så vet jag att det inte skulle funka, defenetivt inte över forumet.
liknande trådar, följetångsskrivande/stafettskrivande osv, har låsts tidigare, så jag tror inte dom är så uppskattade. rollspel.nu's forumssystem är helt enkelt inte lämpade för det

walium

Ganska töntig, faktiskt

"liknande trådar, följetångsskrivande/stafettskrivande osv, har låsts tidigare, så jag tror inte dom är så uppskattade."

Kanske inte av delar av redaktionen, men rätt många forumiter verkar i alla fall uppskatta dem. Hade varit kul att veta vad det är för officiell policy som gäller numera. Personligen ser jag hellre ett stafettäventyr eller en samberättad saga än de jättediskussioner om nonsens som ibland dyker upp och är fullt accepterade.

"rollspel.nu's forumssystem är helt enkelt inte lämpade för det"

Hur menar du då egentligen? Jag tycker att det trådade formatet ofta gör det hela väldigt överskådligt.

Quadrante

Grisbonde

Jag kan nog hålla med S att forumet inte är det äst lämpade för stafetter, även om det är lättöverskådligt precis som du påpekar. På något sätt så känns det som att stafett-trådar tenderar att vara textmassor för de få inblandade (nog för att andra jättediskussioner också tenderar bli desamma). Jag tror att utmaningar i form av ett inlägg, en diskussion runt det och sedan arbete ur-forum (off-forum) följt av ett slutresultats-inlägg är den mest skonsamma metoden.. ..även om processen kan vara intressant att läsa.

_-olle-_

Veteran
Re: Wot?

Sen när krävdes en professorsgrad i retorik för att framlägga sina tankar på forumen? Tänk hur begränsade dom skulle bli om användare tvekade att framkasta sina tankefragment.
Ehrm... aja... egentligen villa jag nog ara säga att det lät som ett roligt uppslag... blir ofta lite ensamt när man sitter och knåpar i hop sina äventyr själv...

Quadrante

Grisbonde
Re: Wot?

Sen när krävdes en professorsgrad i retorik för att framlägga sina tankar på forumen?
Även om man ibland skulle vilja ha det, så var det inte min poäng.

Ehrm... aja... egentligen villa jag nog ara säga att det lät som ett roligt uppslag... blir ofta lite ensamt när man sitter och knåpar i hop sina äventyr själv...
Det var ett roligt uppslag, men jag kanske skulle ha väntat till jag hade mer tid. Nu har jag iofs spenderat en massa på att skriva om andra saker i den här tråden :gremsmile: så...