Prior Laurentius
Veteran
Vi lyckades komma över ett gammalt Neotech äventyr nyligen. Avalanche. Vi måste uttrycka vårat stora missnöje över kvaliteten på äventyret.
Det verkar som om spelkonstruktören inte har ägnat en tanke på att rollspel faktiskt ska vara interaktivt. Undantaget i striderna. I äventyret slussas rollpersonerna genom den ena striden efter den andra, utan att igentligen lyfta ett finger förutom i själva stridsögonblicket. Rollpersonernas kontaktperson ordnar hela tiden möten och det enda spelarna behöver göra är att dyka upp för att få osannolika och banala ledtrådar serverade. Det ska verkligen till drastiska åtgärder från spelarnas sida för att de ska kunna misslyckas med äventyret. Endast i striderna kan spelarna misslyckas. Skulle man då se till verkligheten skulle det kräva en hel pluton för att genomföra det en handfull Rp är ämnade att göra.
Alltså
Ett äventyr där spelarna endast slussar mellan olika strider som dom omöjligt skulle kunna överleva. Trots detta så kommer där ytterligare 3st efter den första.
Ett äventyr där den enda motivationen till att fortsätta riskera liv och lem är pengar. ( Metusalems offer är dock ett undantag ).
Sådana äventyr har man kunnat finna sedan grundäventyret i Mutant ( den svarta boxen ). Skillnaden är endast omfånget och möjligtvis layouten.
Det verkar som om rollspelsutvecklingen inte har kommit någonstans när det gäller Future rollspel. Vi efterlyser kreativitet och försök till originalitet. Inte äventyr som känns som dåliga repriser.
Förnyelse nu!
MVH
?
Det verkar som om spelkonstruktören inte har ägnat en tanke på att rollspel faktiskt ska vara interaktivt. Undantaget i striderna. I äventyret slussas rollpersonerna genom den ena striden efter den andra, utan att igentligen lyfta ett finger förutom i själva stridsögonblicket. Rollpersonernas kontaktperson ordnar hela tiden möten och det enda spelarna behöver göra är att dyka upp för att få osannolika och banala ledtrådar serverade. Det ska verkligen till drastiska åtgärder från spelarnas sida för att de ska kunna misslyckas med äventyret. Endast i striderna kan spelarna misslyckas. Skulle man då se till verkligheten skulle det kräva en hel pluton för att genomföra det en handfull Rp är ämnade att göra.
Alltså
Ett äventyr där spelarna endast slussar mellan olika strider som dom omöjligt skulle kunna överleva. Trots detta så kommer där ytterligare 3st efter den första.
Ett äventyr där den enda motivationen till att fortsätta riskera liv och lem är pengar. ( Metusalems offer är dock ett undantag ).
Sådana äventyr har man kunnat finna sedan grundäventyret i Mutant ( den svarta boxen ). Skillnaden är endast omfånget och möjligtvis layouten.
Det verkar som om rollspelsutvecklingen inte har kommit någonstans när det gäller Future rollspel. Vi efterlyser kreativitet och försök till originalitet. Inte äventyr som känns som dåliga repriser.
Förnyelse nu!
MVH
?